صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / هدف ما ارائه محصولات شرکت‌های پارک در ویترینی ویژه و پربازدید است
هدف ما ارائه محصولات شرکت‌های پارک در ویترینی ویژه و پربازدید است

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس:

هدف ما ارائه محصولات شرکت‌های پارک در ویترینی ویژه و پربازدید است

کسب و کار نیوز - چندی پیش «میلاد صدرخانلو»، با حکم رئیس پارک فناوری پردیس، عهده‌دار ریاست مرکز توسعه تجارت فناوری شد. وی در رابطه با دستور کار ویژه این مرکز گفت: مرکز توسعه تجارت فناوری تلاش دارد با فراهم کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، باعث بیشتر دیده شدن محصولات شرکت‌ها و به تبع آنها افزایش فروش آن‌ها شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو برنامه‌های مرکز توسعه تجارت فناوری را تشریح کرد. وی در مورد این مرکز تازه تاسیس توضیح داد: مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس، به صلاحدید هیئت امنای پارک اواخر سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز با هدف توسعه بازار داخلی و بین‌المللی شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس تشکیل شده است.

رئیس شبکه ملی فن‌بازار ایران با بیان اینکه مرکز توسعه تجارت فناوری با این شبکه تعامل تنگاتنگی خواهد داشت، افزود: تلاش داریم تجارب موفق مرکز توسعه تجارت فناوری در توسعه بازار شرکت‌های عضو پارک را از طریق شبکه فن بازار به کل اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور بسط دهیم.

وی در مورد اهداف توسعه بازار محصولات تولید شده در پارک فناوری پردیس گفت: توسعه بازاری که در این مرکز هدفگذاری شده است به دو دسته توسعه بازار ملی و بین‌المللی فناوری یا همان صادرات فناوری تقسیم می‌شود.

صدرخانلو در مورد برنامه‌های مرکز توسعه تجارت فناوری در حوزه رونق بازار داخلی اظهار کرد: در توسعه بازار ملی فناوری، نظام‌مند کردن، ارتقای برند تجاری محصولات شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس و عرضه گسترده‌تر این محصولات در داخل کشور را مد نظر داریم. در حال حاضر احساس می‌کنیم که در حوزه ارائه و نمایش محصولات پارک جای رشد بسیار بیشتری وجود دارد و می‌توان کارهای بزرگی در این حوزه انجام داد. هدف ما این است که شرکت‌های فعال در پارک فناوری پردیس احساس کنند، محصولات آنها در ویترینی ویژه و پربازدید به بازار ارائه می‌شود. مرکز توسعه تجارت فناوری تلاش دارد با فراهم کردن زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاریِ این ویترین، باعث بیشتر دیده شدن محصولات شرکت‌ها و به تبع آنها افزایش فروش آن‌ها شود.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم، سامانه‌ای را با موضوع «احصای نیاز برای تقویت ارتباط میان شرکت‌های پارک فناوری پردیس و صنایع» ایجاد کنیم. این سامانه به شرکت‌ها امکان پاسخ‌دهی بیشتر به نیازهای اعلام شده از طرف صنایع را می‌دهد.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری به نقش کارگزاران تجارت فناوری در این زمینه اشاره کرد وگفت: این پروژه اقدامی مشترک توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران و مرکز توسعه تجارت جهانی خواهد بود. ما در پروژه سامانه احصای نیاز، با استفاده از توان و تجربه بالای کارگزاران تجارت فناوریِ شبکه ملی فن‌بازار ایران، تلاش می‌کنیم تا نیازهای صنعت را گردآوری کرده و از توان عرضه فناوری شرکت‌های پارک در پاسخگویی به این نیازها استفاده کنیم. در نتیجه این پروژه، فرهنگ‌سازی صورت گرفته و ما موفق به اقناع تدریجی صنایع در مورد قابل پوشش بودنِ نیازهایشان در داخل خواهیم شد. همچنین برای شرکت‌های پارک بازار بسیار مناسبی شکل می‌گیرد که توانمندی‌های خود را عرضه کرده و از لحاظ مالی نیز منتفع شوند.

وی افزود: در راستای تحقق شعار جهش تولید، مرکز توسعه تجارت فناوری در نظر دارد، در تعامل با شبکه فن‌بازار ملی ایران، نقش خود را در بهره‌مندیِ شرکت‌های عضو پارک از طرح جهش تجارت فناوری ایفا کند تا شرکت‌ها بخشی از این طرح را به خود اختصاص دهند.

صدرخانلو در مورد برنامه‌های مرکز تحت تصدی خود در مورد رونق بازار بین‌المللی محصولات تولید شده در پارک توضیح داد: در حوزه توسعه بازار بین‌المللی، برنامه‌ریزی کرده‌ایم به واسطه تعامل با سایر نهادهای مربوط به حوزه بین‌الملل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به شرکت‌ها برای دستیابی به سطح مطلوب تولید جهت صادرات، کمک کنیم.

وی ادامه داد: مرکز توسعه تجارت فناوری تلاش دارد در تامین الزامات و تهیه زیرساخت‌های لازم از طریق تعامل با بروکرهای (کارگزاران تجارت فناوری) صادرات فناوری به شرکت‌های پارک ایفای نقش کند. یکی از اهداف عملیاتیِ مرکز، کمک به حضور بیشتر محصولات پارک در پایگاه­های بروکری صادراتی، در کشورهای مقصد است.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مرکز توسعه تجارت فناوری در این حوزه، تسهیل جذب سرمایه دانشی و یا مالی خارجی برای استفاده در شرکت‌های پارک است. دیگر برنامه مهم ما استفاده از ظرفیت دبیرخانه شبکه تبادل فناوری گروه دی هشت برای تسهیل تبادلات فناورانه محصولات شرکت‌ها با دیگر کشورهای عضو گروه دی هشت است، چرا که در این شبکه ظرفیتهایی بالایی برای تبادلات فناورانه، صادرات محصول و تامین مواد اولیه وجود دارد.

صدرخانلو در پایان سخنانش گفت: از دیگر برنامه‌های ما در حوزه توسعه بازار بین‌المللی فناوری، تعامل با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است و ما به دنبال این هستیم که بین پارک و کلیه مناطق آزاد کشور، ارتباطی عملیاتی و همکاری فناورانه‌ای داشته باشیم که به امید خدا یکی از برکات آن توسعه بازار محصولات شرکت‌های پارک خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.