صفحه اصلی / اسلایدر / ریزش ۱۴ هزار واحدی بورس تهران
ریزش ۱۴ هزار واحدی بورس تهران

صف فروش سنگین در بسیاری از نمادها

ریزش ۱۴ هزار واحدی بورس تهران

کسب و کار نیوز - شاخص بورس تهران در ساعت اول معاملات امروز، با بیش از 10 هزار واحد کاهش به سطح یک میلیون و 37 هزار واحدی بازگشته است. بسیاری از نمادها در صف فروش به سر می‌برند. فملی، وبملت و فخوز قویترین نیروهای کاهشی بازار تا این ساعت بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در آغاز معاملات بازار سهام روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت، شاخص کل با افتی ۱۰ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۳۷ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی بود که فشار عرضه در دو روز معاملاتی گذشته نیز کاملا مشهود بود که بازگشایی نماد خساپا و همچنین گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشایی نماد خودرو، از دلایل اصلی این جو منفی حاکم بر بازار بوده‌اند.

اگر چه سه نماد کگل، شتران و شبندر به ترتیب با ۱۴۲۳، ۸۹۳ و ۸۰۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند اما سرخ‌پوشی اکثر نمادهای بورسی منجر به منفی شدن شاخص کل شده است. در این میان سه نماد فملی، وبملت و فخوز به ترتیب با ۱۴۷۵، ۱۳۹۴ و ۷۱۸ واحد، تاثیری منفی بر شاخص کل داشتند.

در ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات بورس، حدود ۶۸۰ هزار معامله انجام شد که طی آن بیش از ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم با ارزشی نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال دادوستد شده است. رقمی که در مقایسه با روزهای گذشته به مراتب بیشتر بوده و نشان از پویا بودن بازار امروز دارد.

ارزش کل معاملات فرابورس نیز در این مدت از مرز ۲۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد. این اعداد و ارقام در حالی به ثبت رسیده است که به جز گروه خودرو، پتروشیمی و تا حدودی نیز بانکی‌ها فشار عرضه در اکثر گروه‌های صنعتی مشاهده می‌شود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی شروع شده است که تعداد نمادهایی که در محدوده منفی معامله می‌شوند بیش از ۳ برابر نمادهای مثبت است.

بر اساس اعلام ناظر بورس، معاملات امروز نماد خساپا از ساعت ۱۳:۴۰ تا ۱۴:۴۰ و معاملات دو نماد صبا و شستا نیز از ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۵ انجام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.