صفحه اصلی / اصناف / ۴۵۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از تعطیلی هتل ها
۴۵۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از تعطیلی هتل ها

رئیس جامعه هتلداران مطرح کرد؛

۴۵۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از تعطیلی هتل ها

کسب و کار نیوز- جمشید حمزه‌زاده با اشاره به بازگشایی تدریجی ۵۰ درصد هتلهای کشور از اوایل هفته برای مسافرتهای کاری گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از تعطیلی هتل‌ها در سه ماهه اخیر بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره بازگشایی تدریجی هتل‌هاگفت: در این باره اعلام رسمی نکرده‌ایم ولی هتل‌های هر استانی به تناسب وضعیت خود و با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در آن استان، اقدام به بازگشایی هتل‌ها می‌کنند. برخی این هماهنگی‌ها را انجام داده‌اند و برخی نیز در حال مذاکره هستند. معمولاً در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند، این هتل‌ها با هماهنگی، باز شده‌اند. این بازگشایی مربوط به همه هتل‌ها می‌شود نه درجه خاصی از آن‌ها. بازگشایی برخی از هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارند، بنابراین فعلاً باز نمی‌شوند.

حمزه‌زاده با بیان اینکه اکنون حدود ۵۰ درصد هتل‌های کشور باز شده‌اند، گفت: از آنجا که مسافرت‌های کاری آغاز شده، اگر هتل‌ها باز نشوند، ممکن است مردم به سمت مراکز غیرمجاز بروند، در چنین شرایطی تبعات آن بیشتر خواهد بود. در بسیاری از هتل‌ها اکنون کارشناسان مستقر هستند بنابراین باید به این موضوع نیز توجه می‌شد.رئیس جامعه هتلداران کشور درباره پروتکل بهداشتی وزارت میراث فرهنگی که بخشی از آن مربوط به بازگشایی هتل‌ها و رعایت موارد بهداشتی توسط مسافر و مدیران هتل می‌شود، توضیح داد: ما پروتکل معاونت گردشگری و وزارت بهداشت را در هتل‌ها اجرا می‌کنیم. اصولی را نیز رعایت خواهیم کرد که جدا از این پروتکل‌ها هستند. به عنوان مثال، گفته‌ایم که اتاق هتل پس از ۴۸ ساعت از استفاده مسافر ضدعفونی شده و خالی بماند. برخی از هتل‌ها حتی ۷۲ ساعت را در نظر گرفته‌اند تا بین پذیرش مسافر فاصله ایجاد شود. مورد دیگر تأکید روی سلامت کارکنان بود؛ اینکه هر روز باید چک شوند یا سلامت آنها به خطر نیفتد. همچنین هر مسافری هنگام ورود از تونل تشخیص عبور کند یا اینکه با تب‌سنج، دمای بدن آنها چک شود.

رئیس جامعه هتلداران کشور همچنین درباره خسارت‌های ناشی از تعطیلی هتل‌ها گفت: از ۱۵ اسفند ماه تا کنون خیلی از هتل‌ها تعطیل بودند. برخی از هتل‌ها نیز مانند هتل‌های جزیره کیش اعلام کرده‌اند که از اول خرداد ماه آغاز به کار خواهند کرد. اگرچه اکنون تعدادی پرواز برای کیشوندان برقرار شده ولی از ۲۵ اردیبهشت تعداد پروازها بیشتر می‌شود. حمزه‌زاده افزود: با یک حساب تقریبی می‌توان گفت که هتل‌های کشور از ۱۵ اسفند تاکنون یعنی طی سه ماه چیزی حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. فروردین ماه پیک سفر بوده ولی آنها مسافر نگرفتند اردیبهشت ماه هم ضریب اشغال هتل‌ها کاهش پیدا کرد.

وی همچنین درباره تسهیلاتی که قرار بود دولت به بخش خصوصی بابت تعطیلی کسب و کارها بپردازد، گفت: از دولت خواسته بودیم که حداقل سهم بیمه کارفرما را از ما نگیرد ولی این اتفاق نیفتاد. از طرف دیگر، بابت پرداخت هزینه‌های حامل انرژی سه ماه فرصت خواسته بودیم ولی به عنوان مثال در شهر مشهد مجبور شده‌ایم این هزینه‌ها را هر چه سریع‌تر بپردازیم چون اخطار آمده هتل‌ها پلمب خواهند شد. اگرچه این امهال سه ماهه از سوی دولت بیان شده بود ولی وزارت نیرو به آن توجهی نکرد و اکنون بسیاری از هتل‌ها این مشکل را دارند و به آنها اخطار رسمی داده شده که سریع‌تر این هزینه‌ها را بپردازند. وام ۱۲ درصدی اعلام شده را نیز نمی‌گیریم چون کمکی به ما نخواهدکرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.