سردرگمی مردم برای اجاره خانه

نارضایتی و نگرانی مردم به خاطر حذف قیمت مسکن از سایت‌های خرید و فروش

سردرگمی مردم برای اجاره خانه

کسب و کار نیوز - از روز گذشته سایت‌های خرید و فروش اینترنتی در حال حذف قیمت‌های خرید و حتی اجاره و رهن املاک هستند؛ سایت دیوار تمام قیمت‌های آگهی‌های مربوط به مسکن و املاک را حذف و به‌جای آن واژه «توافقی» را جایگزین کرده و دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه هم به مرور در حال حذف قیمت‌ها هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این روند پس از شکایت وزارت صمت و به دستور مراجع قضایی برای کنترل قیمت مسکن در حال انجام است و با این حساب فعلا نمی‌توان در سایت‌های آگهی مسکن، قیمت فروش یا اجاره‌بها را مشاهده کرد.

اما در همین چند ساعت گذشته مردم در فضای مجازی به این تصمیم اعتراض کرده و نقدهای جدی به آن وارد کرده‌اند. کاربران که پیش از این از سایت‌های خرید و فروش برای پیدا کردن ملک استفاده می‌کردند، شکایت کرده‌اند که با حذف قیمت‌ها خرید یا اجاره مسکن برای آنها دشوار شده و در فصل جابجایی نمی‌توانند مسکن مورد نظر خود را پیدا کنند. گروهی دیگر معترض شده‌اند که با حذف قیمت‌ها هیچ مرجعی برای قیمت‌گذاری وجود ندارد و نمی‌دانند ارزش واقعی مسکنی که می‌خرند یا اجاره می‌کنند، چقدر است.

دسته دیگری هم نگران هستند که با حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های آگهی مسکن، نه تنها مشکلی حل نشود بلکه به زودی شاهد افزایش هر چه بیشتر قیمت مسکن هم باشیم.

مردم با حذف قیمت ها دچار سردرگمی شده و احساس می‌کنند فروشندگان و مشاوران املاک عمدا قیمت را توافقی ثبت کرده‌اند تا ملک را به قیمت بالاتری به فروش برسانند.

دیوار

سایت‌های آگهی خرید و فروش و اجاره ملک و مسکن در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین ابزارها در این بازار تبدیل شده‌اند و بنا به گزارش ملک‌رادار، سایت دیوار به تنهایی ۶۷ درصد از این بازار را در اختیار گرفته است و حذف قیمت مسکن در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی نارضایتی‌ها و نگرانی‌های شهروندان را برانگیخته و عده زیادی را با مشکلات زیادی در معامله و اجاره مسکن روبرو کرده است.

در هفته‌های آینده با آغاز فصل تابستان مردم به سنت همیشگی به دنبال اجاره خانه جدید هستند و با این اوضاع کسی نمی‌داند که بدون دسترسی به قیمت‌ها مردم چطور می توانند نیازشان را برطرف کنند. در حال حاضر کاربرانی که با انتخاب بازه قیمتی و محله می‌توانستند در سایت‌ها، خانه مورد نظرشان را پیدا کنند، حالا سردرگمی عجیبی را تجربه می‌کنند. سوال اینجاست که اگر این اقدام برای رفاه حال مردم انجام شده، چرا واکنش مردم و کاربران فضای مجازی نسبت به آن، اینقدر منفی بوده و همه به دنبال بازگشت قیمت‌ها به دسته‌بندی املاک هستند؟

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.