شبکه فروش آنلاین بر نردبان کرونا

جهان بعد از کرونا به سمت تقویت سیستم های زیرساخت آنلاین می رود

شبکه فروش آنلاین بر نردبان کرونا

کسب و کار نیوز - با ورود بی سر و صدا و در عین حال وحشتناک کرونا به کشورمان، مردم و اصناف خانه نشین در روزهای ابتدایی نوروز به بستر اینترنت روی آوردند تا مردم نیازهای خود را تامین و اصناف برای کالاهای مانده در انبار خود مشتری دست و پا کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شب عید امسال برخلاف سال های گذشته که همیشه جیب فروشندگان پر پول می شد و همه با دل خوش به استقبال بهار می رفتند، کسب و کارهای سنتی را وادار کرد برای انبارهای پر و جیب های خالی خود چاره ای بیندیشند. نه تنها در ایران که در سایر نقاط جهان نیز این روند حاکم بود. به طور مثال حجم فروش اینترنتی در مسکو، پایتخت روسیه در ماه مارس، به خاطر کرونا با ۴۰ درصد رشد، افزایش قابل توجهی داشته است. آمازون به عنوان بزرگ ترین فروشگاه خرده فروشی آنلاین جهان با سود کلان میلیارد دلاری مواجه شده است.
در این میان سرعت اینترنت (به عنوان اصلی ترین ابزار برای دسترسی به فروشگاه ها و پلتفرم های آنلاین) هرچه کرونا شایع تر می شود روند نزولی بیشتری می گیرد. گویی این دو با هم رابطه الاکلنگی دارند!
به دنبال حضور مؤثر کسب و کارهای الکترونیکی در روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد رونق گرفتن فروشگاه‌های اینترنتی در این روزها هستیم . کسب و کارهای آنلاین حتی قبل از شیوع جهانی کرونا مورد استقبال کسب و کارها، استارتاپ‌ها و صاحبان جوان کسب‌و‌کارها قرار گرفته بود و تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین در حوزه های مختلف کسب و کار بارها توسط متخصصین و مشاوران مطرح کسب و کار دنیا توصیه شده و پدیده جدیدی نیست.
با این حال، کسب‌‌و‌کارهای الکترونیکی در این روزهای شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه می‌کنند، با وجود سختی‌ های تأمین کالا در حال خدمت ‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند، امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف‌ کنندگان به ارمغان آورده، اما در این شرایط، کسب‌ و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف‌ کنندگان را در تأمین کالاهای مرتبط با بهداشت فردی رعایت کنند.
حال باید دید در این ایام و پس از شکست بیماری کرونا کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیک به چه میزان در جلب رضایت مردم و افزایش مشتری موفق بوده‌اند و سوال مهم تر اینکه آیا در دوران پساکرونا شاهد رونق بیش از پیش این نوع کسب و کارها در جامعه خواهیم بود؟ «کسب و کار» در گفتگو با یک کارشناس، این موارد را بررسی می کند.

فروش بیشتر محصولات بهداشتی به کمک خرده فروشی های آنلاین

علی نقیب، نایب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق تهران
با شیوع کرونا، مصرف ژل ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و به تبع فرهنگ بهداشت جامعه بالا رفته است. ما امیدواریم که در پساکرونا هم این فرهنگ بهداشت، پایدار بماند. با همه گیر شدن کرونا مصرف ضدعفونی کننده ها صددرصد رشد داشته است. مصرف اقلام بهداشتی نیز گرچه رشد صددرصدی نداشته؛ ولی رشد بالایی را تجربه کرده است. در ابتدای شیوع کرونا ما با کمبود این اقلام روبه رو بودیم؛ ولی خوشبختانه کمبودها در حال حاضر برطرف شده و در جامعه همه جا در دسترس است. شرکت بهداشتی دکتر عبیدی نیز مانند سایر شرکت های این حوزه محصول ضدعفونی کننده تولید می کند.
متاسفانه اجناس بهداشتی تقلبی و وارداتی بدون استاندارد که مورد تایید وزارت بهداشت نبود نیز با توجه به شور و هیجانی که با شیوع کرونا در بازار اتفاق افتاد، وارد بازار شد و خوشبختانه وزارت بهداشت توانست جلوی ورود این اقلام را به بازار بگیرد. ظرفیت تولید داخلی بیش از نیاز بازار است و ما هیچ مشکلی در آینده برای پاسخگویی به نیاز بازار نخواهیم داشت. در مورد کیفیت محصولات داخلی نیز باید گفت که اقلام بهداشتی همچون ژل ضدعفونی کننده که زیر نظر وزارت بهداشت اند، واقعا جزو باکیفیت ترین محصولات هستند.
پلتفرم ها و خرده فروشی های آنلاین نیز با افزایش تولید محصولات بهداشتی می توانند برای فروش ژل ضدعفونی کننده و سایر محصولات بهداشتی مرتبط با کرونا دست به کار شوند؛ ولی آنچه مسلم است امروزه تولید محصولات ضدعفونی کننده در کشور با کیفیت بالا و در تعداد زیاد وجود دارد. بنابراین هیچ کمبودی در بازار نیست و این محصولات مثل سایر محصولات مصرفی خانوار می توانند در پلتفرم ها و خرده فروشی های آنلاین فروش بروند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.