صفحه اصلی / اسلایدر / نسخه ساقیان موادمخدر برای درمان کرونا
نسخه ساقیان موادمخدر برای درمان کرونا

بازی با جان مردم برای جذب مشتری

نسخه ساقیان موادمخدر برای درمان کرونا

کسب و کار نیوز - روش‌های پیشنهادی عجیب و غریب برای درمان کرونا، این روزها بازار شایعات درمانی را از همیشه داغ‌تر کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، از زمان شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا عده‌ای سودجو برای کسب درآمد از آشفته بازار تجهیزات درمانی، بازار شایعات را از همیشه گرم و داغتر مدیریت می‌کنند.

تبلیغ و قیمت‌گذاری برای واکسن جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از نخستین شایعات درمانی به راه افتاده در جوامع مختلف به شمار می‌رود که دستپخت سودجویان و دلالان حوزه سلامت در سراسر دنیاست.

در حال حاضر هیچ ضمانتی برای مبتلا نشدن سایر افراد به بیماری کرونا وجود ندارد و تبلیغات رنگارنگ صفحات مختلف مجازی و انتشار آنها در میان مردم، شگرد کلاهبردان و شیادان فرصت طلب است.

سوداگران موادمخدر نیز از قافله شیادی کاسبان کرونا در روزهای ملتهب و شرایط روانی ناآرام و استرس بار مردم عقب نماندند و سعی در سواستفاده از این ناآرامی دارند.

تبلیغات گسترده قاچاقچیان موادمخدر درباره نقش مصرف مواد افیونی در میان مصرف کنندگان انواع مخدرها و محرک‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق استعمال مواد تجویزی، از بازار داغ شایعات در حوزه موادمخدر و بازی با جان مردم حکایت دارد.

تریاک نخستین ماده‌ای بود که سوداگران مرگ آن را به مصرف کنندگان سایر مواد مخدر پیشنهاد دادند و از آن با عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن معتادان، یاد کردند.

تبلیغات گمراه‌ کننده و مرگبار با رنگ و لعاب درمان کرونا

بازی با جان مردم معضلی است که در مواقع بروز بحران و بیماری‌های همه‌ گیر همواره در اغلب جوامع و به انواع مختلف از طرف سودجویان و جهت کسب درآمد وجود داشته است.

بهروز مشکینی پزشک و درمانگر اعتیاد و مدیر پیشین مرکز ملی مطالعات اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درمانگران اعتیاد در خصوص این معضل در همه جای دنیا با دو سیستم اعتیاد و ضداعتیاد مواجه هستند و این مسئله در کشور ما نیز به همین شکل است.

او افزود: در برخی از کشورها سیستم اعتیاد شامل قاچاقچیان و موادفروش‌ها و در برخی نقاط، شامل مصرف کنندگان مخدرها می‌شود و سیستم ضداعتیاد نیز شامل بخش‌های مبارزه با موادمخدر و همچنین فعالان و مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد و انجمن‌های فعال در زمینه خودیاری معتادان می‌شود که در زمره حوزه بهداشتی – درمانی قرار می‌گیرند.

این مشاور خانواده و درمان اعتیاد اضافه کرد: واقعیت تلخ این است که سوداگران موادمخدر در همه جای دنیا و البته به دلیل منافع زیاد و گسترده‌ای که برای قاچاقچیان دربردارد، با شتاب بیشتری و متناسب با شرایط روز، باورهای غلطی همچون مفید بودن موادمخدر در درمان بیماری‌های مختلف از جمله کرونا را در بین جامعه هدف خود ترویج می‌دهند. این تبلیغات مضر و گمراه‌کننده در زمینه درمان تمامی دردها و درمان فشار خون و دیابت همچنان ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.