صفحه اصلی / سرخط خبرها / خسارت به برخی از ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زلزله
خسارت به برخی از ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زلزله

خسارت به برخی از ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زلزله

کسب و کار نیوز:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از وارد شدن خسارت به برخی از ابنیه تاریخی استان در پی وقوع زمین لرزه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید امین قاسمی، امروز ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در پی زلزله ۵.۱ ریشتری روز گذشته در استان، برخی از ابنیه تاریخی لرستان دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید بررسی‌های لازم برای تعیین خسارت به ابنیه تاریخی صورت گرفت.

قاسمی در خصوص خسارت به قلعه فلک‌الافلاک گفت: متاسفانه بر اثر این زلزله برخی از ترک‌های موجود در دیواره این بنای ارزشمند که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه دو کنگره از برج‌های قلعه نیز در جای خود در پی وقوع این زمین لرزه تخریب شده، اضافه کرد: پس از برآورد خسارت و تامین اعتبار، مرمت این بنای ارزشمند در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم‌آباد بر اثر این زمین لرزه افزود: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنای تاریخی فرهنگی نیز متاسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در شهر بروجرد نیز برخی از خانه‌های تاریخی دچار خسارت جزیی شده‌اند که باید هرچه سریع‌تر برای مرمت آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: این زمین لرزه خوشبختانه خسارتی به پل‌های تاریخی استان وارد نکرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.