صفحه اصلی / اصناف / واردات لپ‌ تاپ آزاد شد
واردات لپ‌ تاپ آزاد شد

ترخیص کالا از ۱۵ روز آینده

واردات لپ‌ تاپ آزاد شد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: خوشبختانه سایت ثبت سفارش برای واردات لپ تاپ‌ها باز شده است و به نظر می‌رسد ترخیص کالا از ۱۵ روز آینده به جریان افتد. ممکن است با عرضه کالا به بازار، قیمت لپ تاپ نیز به قیمت‌های قبلی بازگردد.
به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره تقاضای مردم برای خرید لپ تاپ و وضعیت این بازار گفت: با وجود اینکه واردات لپ تاپ به کشور ممنوع شد اما نوسان قیمت زیادی در این حوزه نداشتیم. در سازمان‌ها یک اشتباهی صورت گرفته بود ما ادله آوردیم که دیگر تولیدی در حوزه لپ تاپ نداریم، افراد قبول کردند که واردات لپ تاپ به کشور مجدد آزاد شود. وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تقاضای محصلان برای خرید گوشی، لپ تاپ و پرینتر خانگی به یک باره دو برابر شده است.
 فرجی افزود: یکی از چالش‌های اساسی ما این است که بسیاری از کالاها همچون لپ تاپ و گوشی در انبار گمرکات است و فعلا با کمبود کالا مواجه هستیم. متاسفانه قیمت لپ تاپ به دلیل افزایش تقاضا و کمبود کالا حدود چهار تا پنج درصد گران شده است. اگر در سایت‌های اینترنتی برای خرید لپ تاپ جستجو کنید اکثر آنها عبارت «ناموجود» را درج کرده‌اند. یعنی کالایی برای خرید وجود ندارد و اعضای اتحادیه ما نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین دپو شدن کالاها در انبار گمرکات متضرر شده‌اند.
او اظهار کرد: خوشبختانه سایت ثبت سفارش برای لپ تاپ‌ها نیز باز شده است. شماره پرونده‌ها را به سازمان صمت تهران ارسال کردیم که به نظر می‌رسد ترخیص کالا از ۱۵ روز آینده به جریان افتد. ممکن است که با عرضه کالا به بازار قیمت لپ تاپ نیز به قیمت‌های قبلی بازگردد؛ چرا که افراد صنف فناوران رایانه اکثرا با سود جزئی فعالیت دارند. فرجی با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت لپ تاپ گفت: حداقل قیمت لپ تاپ برای محصلان از چهار میلیون تومان آغاز و حداکثر به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان می‌رسد.
 در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا در کشور باعث افزایش دورکاری و ارائه خدمات آموزشی از راه دور شده تقاضا برای تهیه‌ تجهیزات زیرساختی حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز افزایش پیدا کرده است. با این حال اما هفته گذشته حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت وزارت صنعت اعلام کرد برای حمایت از تولید داخل، کالا‌هایی که تولید داخل دارند، واردات مشابه خارجی آن‌ها ممنوع است که در نهایت تعجب واردات CPU، سرور، لپ‌تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک و روتر که در داخل تولید نمی‌شوند، ممنوع شد. همین تصمیم‌های یک بام و دو هوا باعث شد که تقاضا برای خرید تبلت و لپ تاپ در بازار اوج بگیرد و قیمت لپ تاپ به یک باره چندین درصد گران شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

یک دیدگاه

  1. ما چطور با خبر بشیم وقتی قیمت لپ تاپ کاهش پیدا کرد و محمولش وارد بازار شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.