به گزارش کسب و کار نیوز، نقل و انتقالات هوایی هم به مشکل خورده است و به دلیل تعطیلی مدارس و افزایش تقاضا بعد از سه ماه تعطیلی فروشگاهها بازار با مشکلاتی مواجه شده است. البته کالا در بازار تلفن همراه وجود دارد و اگر گرانفروشی وجود دارد مقصر مغازه داران نیستند و ۹۰ درصد مشکلات مربوط به شرکت های واردکننده موبایل است که حاضر نشده اند گوشی موبایل را به قیمت بهمن ماه به مغازه داران بدهند.
بنابراین درست است که درصدی از گرانی در بازار موبایل متوجه فروشندگان و کسبه است اما ۹۰ درصد شرکت های واردکننده مشکل آفرین شده اند. این شرکت ها با تک فروشی نظم بازار موبایل را به هم ریخته اند در صورتیکه وظیفه این شرکت ها تامین کالای مورد نیاز فروشگاهها است. کار فروشگاهها تک فروشی است نه کار واردکننده موبایل. بنابراین فشار شرکتهای پخش کننده به فروشندگان، تحریمها و گرانی دلار، افزایش تقاضای بازار توسط دانش آموزان و والدین آنها و همچنین از دست دادن بازار عید فروشندگان تلفن همراه دلایل آشفتگی این روزهای بازار موبایل است.