صفحه اصلی / اصناف / ۹۰ درصد مشکلات بازار موبایل مربوط به شرکت های واردکننده است
۹۰ درصد مشکلات بازار موبایل مربوط به شرکت های واردکننده است

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر و تلفن همراه ایران؛

۹۰ درصد مشکلات بازار موبایل مربوط به شرکت های واردکننده است

کسب و کار نیوز- در سه ماه اخیر بازار موبایل به دلیل شرایط کرونا و مشکلاتی که در رابطه با آن وجود دارد دچار کمبود شد. حمل و نقل هوایی تعطیل شد و واردات به کمترین حالت خود رسید. بنابراین به دلیل اینکه رجیستری نیز اجرایی شد و قاچاقی در بازار وجود ندارد قیمت تلفن همراه افزایش پیدا کرد. البته دولت نیز در این چند ماه اخیرشرایط سختی را تجربه می کند و به دلیل اینکه ثبت سفارش سخت شده است در بازار مشکلاتی ایجاد شده است. واردات موبایل اختصاص ارز می خواهد و به دلیل کندی در ثبت سفارش واردات کم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نقل و انتقالات هوایی هم به مشکل خورده است و به دلیل تعطیلی مدارس و افزایش تقاضا بعد از سه ماه تعطیلی فروشگاهها بازار با مشکلاتی مواجه شده است. البته کالا در بازار تلفن همراه وجود دارد و اگر گرانفروشی وجود دارد مقصر مغازه داران نیستند و ۹۰ درصد مشکلات مربوط به شرکت های واردکننده موبایل است که حاضر نشده اند گوشی موبایل را به قیمت بهمن ماه به مغازه داران بدهند.

بنابراین درست است که درصدی از گرانی در بازار موبایل متوجه فروشندگان و کسبه است اما ۹۰ درصد شرکت های واردکننده مشکل آفرین شده اند. این شرکت ها با تک فروشی نظم بازار موبایل را به هم ریخته اند در صورتیکه وظیفه این شرکت ها تامین کالای مورد نیاز فروشگاهها است. کار فروشگاهها تک فروشی است نه کار واردکننده موبایل. بنابراین فشار شرکت‌های پخش کننده به فروشندگان، تحریم‌ها و گرانی دلار، افزایش تقاضای بازار توسط دانش آموزان و والدین آنها و همچنین از دست دادن بازار عید فروشندگان تلفن همراه دلایل آشفتگی این روزهای بازار موبایل است.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.