صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاهیان سال آینده سوار “قطار شهری” می‌شوند
کرمانشاهیان سال آینده سوار “قطار شهری” می‌شوند

کرمانشاهیان سال آینده سوار “قطار شهری” می‌شوند

کسب و کار نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از افتتاح فاز اول قطار شهری کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محسن ارجمندی امروز (۱۵ اردیبهشت) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه قطار شهری کرمانشاه، با اشاره به فازبندی این پروژه، گفت: این پروژه در مجموع به طول ۱۳ کیلومتر در محدوده میدان معلم تا میدان فردوسی است که به دو فاز تقسیم بندی شده است.

وی افزود: فاز اول پروژه از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم از میدان آزادی تا میدان فردوسی است.

ارجمندی تصریح کرد: جهت تسریع در بهره برداری از پروژه، تمرکز بر اتمام فاز اول است تا مردم بتوانند هرچه سریعتر از آن استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول ۶.۵ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن بصورت روگذر و ۱.۵ کیلومتر آن بصورت تونل خواهد بود.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی بخش عمرانی این فاز از پروژه خبر داد و افزود: در بخش های روگذر این فاز از پروژه، فقط کار چند ستون باقی مانده و تونل پروژه نیز عملا آماده ریل گذاری است.

ارجمندی خاطر نشان کرد: این میزان پیشرفت فقط مربوط به بخش عمرانی پروژه است و با احتساب بخش ریل گذاری و خرید تجهیزات و… عملا پیشرفت پروژه حدود ۲۵ درصد است.

این مسئول تسریع در بهره برداری پروژه را منوط به تامین اعتبار دانست و افزود: در سفر هیات دولت ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که استاندار و شهردار به جد پیگیر تخصیص آن هستند.

وی افزود: همچنین تامین اعتبار از منابع دیگر از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است که اتفاقات مثبتی در این زمینه رقم خورده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان در کنار تصویب اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی، افتتاح فاز اول پروژه در سال ۱۴۰۰ تعیین شده که با پیگیری اعتبارات، پروژه را در سال آینده و طبق قرار قبلی تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به وجود پنج ایستگاه در مسیر روگذر و دو ایستگاه زیرزمینی در فاز اول پروژه گفت: کار ساخت ایستگاه های روگذر در مرحله انتخاب پیمانکار است و عملیات اجرایی آن ظرف چند ماه آینده آغاز می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.