صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / اسلحه یورگن کلوپ، در آستانه ورود به بوندس‌لیگا
اسلحه یورگن کلوپ، در آستانه ورود به بوندس‌لیگا

پرتاب بلند اوت دستی

اسلحه یورگن کلوپ، در آستانه ورود به بوندس‌لیگا

کسب و کار نیوز:روزنامه بیلد در یادداشتی به رو آوردن دوباره بوندس‌لیگا به پرتابهای اوت بلند پرداخته و می‌گوید به نظر می‌رسد لیگ آلمان اسلحه پرتاب اوت بلند را دوباره کشف کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, روزنامه آلمانی بیلد در گزارش خود درباره گرایش جدید تیمهای بوندس‌لیگا به پرتابهای اوت بلند می‌گوید پرتاب اوت دستی بلند، با گرفتن توپ با هر دو دست و پرتاب با حداکثر قدرت، پدیده جدیدی نیست و قدمتش به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد. روزنامه بیلد سپس به برونو لابادیا، سرمری جدید هرتا برلین اشاره کرده و می‌گوید ظاهرا هیچکس به اندازه لابادیا مایل به استفاده هر چه بیشتر از این اسلحه قدرنادیده نیست.

بیلد می‌گوید لابادیا در آخرین تمرین هرتابرلین، تمرکز اصلی خود را بر شروع‌های مجدد معطوف کرده بوده و به خصوص روی ضربات کرنر و پرتاب اوت بلند تاکید ویژه‌ای داشته. این روزنامه به نقل از سرمربی هرتابرلین می‌گوید:” به طور متوسط سی درصد گلها روی ضربات شروع مجدد زده می‌شود و ما اگر اینها را تمرین نکنیم به مشکل برمی‌خوریم. حتی هفته‌ای یکبار تمرین روی این ضربات کافی نیست بلکه آنها باید هر روز تمرین شوند. یک تنیسور هم روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ بار سرویس می‌زند”.

بیلد در ادامه گزارش خود به توماس گرونمارک دانمارکی اشاره می‌کند که با پرتاب ۵۱ متری رکورددار پرتاب اوت بلند دنیا است و از سال ۲۰۱۸ به تیم یورگن کلوپ پیوسته و در کادر فنی او حضور دارد. گرونمارک به بیلد گفته:” یورگن کلوپ از طریق یادداشتی که بیلد درباره من نوشته بود با من آشنا شد. من حالا ماهی سه روز به لیورپول می‌روم و بازیکنها را تمرین می‌دهم”.

گرونمارک در ادامه گفت:” در هر بازی به طور متوسط ۴۰ تا ۶۰ پرتاب اوت دستی انجام می‌شود. قبل از اینکه من به لیورپول بیایم لیورپول بعد از پرتابها به دلیل پرس سنگین حریف ۴۵٫۴ درصد می‌توانست مالکیت توپ را حفظ کند ولی یک سال بعد، به دلیل کارهای من حالا این درصد به ۶۸٫۸ رسیده و لیورپول از این نظر بهترین تیم انگلیسی است”.

بیلد می‌گوید هر فوتبالیستی با تمرین درست می‌تواند مسافت پرتاب اوت دستی خود را ۵ تا ۱۰ متر انجام دهد. مربی دانمارکی دستیار یورگن کلوپ در این باره گفت:” من در باشگاه‌های آژاکس و خنک هم با بازیکنان روی پرتاب اوت دستی کار کرده‌ام. بازیکنی که اوت پرتاب می‌کند باید خیلی چیزها را محاسبه کند و مسافت توپ در پرتاب او به شکل بدنش و مسیری که برای حرکت توپ انتخاب می‌کند بستگی دارد”.

روزنامه بیلد می‌گوید در فصل جاری در بوندس‌لیگا از ۷۲۸ گل تنها ۶ گل با استفاده از پرتابهای بلند دستی به ثمر رسیده ولی در مقام مقایسه کافی است به این آمار توجه کرد که تنها تیم لیورپول در فصل جاری ۱۳ گل از روی پرتابهای بلند اوت به ثمر رسانده. بیلد می‌گوید موفقیت یورگن کلوپ در معرفی دوباره این سلاح تاثیرگذار یعنی پرتاب اوت بلند، باشگاه‌های آلمانی را هم به صرافت استفاده  از آن انداخته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.