صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ظرفیت سازی و شبکه سازی برای معاملات و ارتباطات اینترنتی
ظرفیت سازی و شبکه سازی برای معاملات و ارتباطات اینترنتی

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

ظرفیت سازی و شبکه سازی برای معاملات و ارتباطات اینترنتی

کسب و کار نیوز - رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران گفت: «شیوع کرونا و قرنطینه مردم در خانه با وجود محدودیت ها، آزارها و آسیب هایی که داشته، نکات مثبت خوبی نیز به همراه داشته است.»

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن فروزان فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسب و کارهای اینترنتی با شیوع کرونا چگونه باید عمل کنند، گفت: «یکی از این نکات مثبت، توجه به ظرفیت سازی و شبکه سازی برای معاملات و ارتباطات اینترنتی بوده که هم از امنیت بهتری برخوردار است، هم قابلیت کنترل دقیق تری دارد و هم در نهایت برای شرایط خاص همیشه می تواند پشتیبان باشد. شرایط به گونه ای نیست که اگر زمانی که ما کرونا را شکست دادیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ زمان دیگری به وجود نیاید. امثال این اتفاقات ممکن است باز هم تکرار شود. پس باید زیرساخت های ما به گونه ای باشد که همیشه برای چنین مقابله هایی آماده باشیم. با این ترتیب فرصت بسیار ایده آلی است که همه آن هایی که در این حوزه دست دارند ازجمله پلتفرم ها، سامانه های و فروشگاه های اینترنتی بتوانند خودشان را تجهیز کنند تا آفرهای بهتری بدهند با توجه به اینکه گروه های جدیدی که در این فاصله زمانی شروع به خرید کردن از این سامانه ها کردند، تا اندازه ای نیازها و خواسته های آنها را شناسایی و خودشان را تجهیز کنند برای اینکه بهتر این نیازها را برآورده کنند، سبد کالای کامل تر و قیمت های مناسب تری داشته باشند و همچنین مکانیزم های انتقال را بهبود بدهند. الان بهترین زمان برای فعالانی است که در این عرصه فعالیت می کنند تا با تعامل بهتری که با مشتریان پیدا کرده اند، برای درک نیازهای آنها و اصلاح امور تلاش کنند. با این ترتیب می شود این رویکردی که الان به وجود آمده را تمدید کرد. زمینه های زیادی از ترافیک خرید از بسترهای آنلاین برای خریدهای تکرارشونده با ارزش افزوده پایین است. همه اینها می تواند جمع شود، رفت و آمدهای اضافی می تواند کاهش پیدا کند و تکرار این خریدها می تواند زمینه را برای ایجاد سامانه ها و زیرساخت های مناسب در فروش های اینترنتی فراهم کند. یک سری اندازه مشخصی لازم است از این خریدها اتفاق بیفتد تا کسانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند بتوانند برای خودشان زیرساخت لازم را با کیفیت مناسب تهیه کنند. راهکار این است که هم باید در این مورد گفتگو کرد و هم باید فعالان این عرصه فرصت را برای تجهیز، رفع نواقص و در واقع ساماندهی سیستمی فعالیت هایشان مغتنم بشمارند.»

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران افزود: «زمینه خیلی از موقعیت ها به این دلیل پاسخ می داده که در فروش های معمولی که مالیات حقه از فردی که این کار را می کرده، گرفته نمی شده یا زمینه فعالیت غیررسمی برای بسیاری از اصناف ما وجود داشته و دارد. این فعالیت های غیررسمی و ندادن مالیات به اندازه کافی و فرصت هایی که روی افزایش قیمت ملک و قیمت سرقفلی وجود داشته، توجیه کننده بسیاری از این فعالیت ها بوده که اگر به درستی و اقتصادی به آن نگاه می کردیم اقتصادی نبوده است. به طور مثال حضور خیلی از اصناف ما در محلات و خیابان ها اقتصادی نیست؛ اما به واسطه موضوع سرقفلی، افزایش قیمت ملک و اینکه می توانستند کار غیررسمی انجام بدهند حضور آنها توجیه داشته و کارشان را ادامه داده اند. مجموعه حاکمیت و دولت هر مقداری که در پیگیری این چارچوب های مالیاتی جدی تر باشد و هرچقدر بتواند تورم را به شکل مناسب تری کنترل و از هیجان اضافی در این زمینه جلوگیری کند قطعا بستر را برای فعالیت های اینترنتی فراهم تر می کند و منطق اقتصادی این کار را مناسب تر خواهد کرد.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.