صفحه اصلی / اصناف / تامین مایحتاج ضروری توسط کسب و کارهای آنلاین
تامین مایحتاج ضروری توسط کسب و کارهای آنلاین

محسن خردمند، رئیس سراجان تهران در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

تامین مایحتاج ضروری توسط کسب و کارهای آنلاین

کسب و کار نیوز- رئیس سراجان تهران در رابطه با بحران کرونا و تاثیر آن بر روی کسب و کارها و اصناف گفت: در این بحران بسیاری از اصناف آسیب دیده اند و همه دچار مشکلات بسیاری هستند. متاسفانه وعده هایی که برای حل مشکلات اصناف داده شده فعلا فقط بر روی کاغذ است و در اخبار و بخشنامه ها دیده ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن خردمند افزود: تولیدکننده و فروشنده در صنف سراجان خسارات زیادی دیده اند و تنها لطفی که فعلا به ما کرده اند این است که می توانیم اظهارنامه مالیاتی را یک ماه دیرتر تحویل دهیم و بخشودگی مالیاتی یک ماهه داده اند.

خردمند اظهار داشت: اعلام کرده اند که تسهیلاتی قرار است به بنگاهها بدهند که سخت گیری بسیاری نیز در همین رابطه داشته اند. وامی که قرار است با سود ۱۲ درصد به کارفرما داده شود تا نیروی کار خود را حفظ کند به بدهکاری بیشتر کارفرما منجر خواهد شد. این پول باید به خود کارگر پرداخت شود نه به کارفرما و البته باید این وام به صورت بلاعوض باشد.

رئیس سراجان تهران در ادامه افزود: صنف سراجان دوهزار عضو دارد که هزار عضو آن در گیر مشکلات سختی شده هستند. کارگاه ها هر کدام برای سرپا شدن به ۸۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارند و در حالی که از کار و سفارش هم خبری نیست باید با این مشکلات فعالیت کنند. خردمند با نقش کسب و کارهای اینترنتی در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: مردم این روزها به فکر تامین مایحتاج ضروری خود هستند و در صنف سراجان خبری نیست. حتی با بازگشایی مغازه ها اگر سری به خیابان منوچهری تهران بزنید خالی از مشتری بوده و فروشنده ها بیکار هستند. به گفته وی، البته نمی توان نقش کسب و کارهای آنلاین را در تامین مایحتاج روزانه مردم در بحران کرونا نادیده گرفت اما چون اجناس ما کالاهای ضروری نیستند در اولویت خرید قرار ندارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.