صفحه اصلی / اصناف / هزاران هواپیما در کل کشور زمینگیر شده اند
هزاران هواپیما در کل کشور زمینگیر شده اند

محمدعلي ايلخاني، مدیرعامل شرکت هواپیمایی تهران در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

هزاران هواپیما در کل کشور زمینگیر شده اند

کسب و کار نیوز- از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد ممنوعیت پروازها اعلام شد و در این دو ماهی که این بحران ادامه پیدا کرده تقریبا هیچ پروازی به جز پروازهای بازرگانی توسط برخی شرکت های هواپیمایی انجام نمی شود.

تنها شرکت های هواپیمایی که فعالیت بازرگانی دارند پروازهای محدودی را دارند که در نهایت برای تبادل کالا است. در دو ماه گذشته تاکنون بسیاری از شرکت های هواپیمایی تعطیل کرده اند و هزاران هواپیما در کل کشور زمینگیر شده اند. در حال حاضر ۷۵ درصد پروازهای عبوری کاهش پیدا کرده و درآمد شرکت های فرودگاهی تحت تاثیر این اتفاق کاهش بسیار زیادی داشته است.

در این رابطه قرار بر این شد تا تیمی برای برآورد میزان خسارت وارد شده به شرکت های هواپیمایی وارد کار شود تا با برآورد دقیق خسارات تامین آن در دستور کار قرار بگیرد. باید اطلاع رسانی شود که محل تامین حمایت ها از کجاست و چگونه می توانند این خسارات را جبران کنند.

کمک بلاعوض، وام و یا تسهیلات و بسته های حمایتی باید به شرکت های هواپیمایی اختصاص پیدا کند. با اعلام رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد تا کل مولفه های حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی برآورد خسارت شوند و با ارسال آن به ستاد ملی کرونا خسارت این شرکت ها جبران شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.