صفحه اصلی / اصناف / دولت به حال هنرمندان صنایع‌دستی فکری کند
دولت به حال هنرمندان صنایع‌دستی فکری کند

دولت به حال هنرمندان صنایع‌دستی فکری کند

دولت به حال هنرمندان صنایع‌دستی فکری کند

کسب و کار نیوز- رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی یکی از راه‌کارهای حمایت دولت از هنرمندان صنایع‌دستی در شرایط فعلی را در اختیار قرار دادن اعتبار مناسب به هنرمندان عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید اعتبار مناسبی را در اختیار معاونت صنایع‌دستی قرار دهد تا این معاونت بتواند به کمک تعاونی‌ها آثار هنرمندان و به‌ویژه هنرمندان روستایی را خریداری کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمجید شریف‌زاده، رئیس گروه‌های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره وضعیت این روزهای هنرمندان صنایع‌دستی و کم‌رونق شدن بازار این عرصه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: بیش از هر موضوعی باید برای فعال شدن فضای کسب و کار تلاش کنیم که بخشی از این موضوع به فعال شدن فروشگاه‌های صنایع‌دستی و بخشی هم به فروش آثار در فضای مجازی برمی‌گردد.او ادامه داد: برخی از هنرمندان صنایع‌دستی که به فضای مجازی و قابلیت‌های آن آشنایی دارند آثارشان را از این طریق عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از هنرمندان و استادکاران به‌ویژه آن‌هایی که در روستاها زندگی می‌کنند، امکان عرضه و فروش آثارشان را در فضای مجازی ندارند. به همین خاطر هم معاونت صنایع‌دستی استان‌ها باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و شرایط فروش آثار هنرمندان را در فضای مجازی فراهم کند.

رییس پژوهشکده هنرهای سنتی با بیان این‌که «خرید و فروش اینترنتی در تمام دنیا گسترش پیدا کرده است»، خاطر نشان کرد: عرضه و فروش آثار در فضای مجازی می‌تواند بعد از روزهای کرونایی نیز ادامه پیدا کند. امروز فضای مجازی یکی از مهمترین عرصه‌های فروش محسوب می‌شود و با توجه به پراکندگی هنرمندان و آشنا نبودن آن‌ها با فضاهای نوین، معاونت صنایع‌دستی باید به شکل جدی به این عرصه وارد شود.شریف‌زاده یکی دیگر از راه‌کارهای حمایت دولت از هنرمندان صنایع‌دستی در شرایط فعلی را در اختیار قرار دادن اعتبار مناسب به هنرمندان عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید اعتبار مناسبی را در اختیار معاونت صنایع‌دستی قرار دهد تا این معاونت بتواند به کمک تعاونی‌ها آثار هنرمندان و به‌ویژه هنرمندان روستایی را خریداری کند. همچنین باید برای استادکاران و هنرمندان این عرصه اعتبار کمکی نیز درنظر گرفته شود.

رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی تجارت و تبلیغات را از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که معاونت صنایع‌دستی باید در دستور کار قرار دهد و در این زمینه اظهار کرد: تجارت و بازرگانی در حوزه صنایع‌دستی بسیار ضعیف است و طبیعتا زمانی که تجارت رونق بگیرد تولید نیز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر تبلیغات مناسبی از سوی وزارت میراث فرهنگی صورت نمی‌گیرد؛ آن هم در شرایطی که عمدتا هنرمندان این عرصه به امورات بازرگانی و تبلیغات آشنایی ندارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.