چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا درباره فعالیت اماکن مذهبی و پاساژها
تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا درباره فعالیت اماکن مذهبی و پاساژها

روحانی اعلام کرد

تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا درباره فعالیت اماکن مذهبی و پاساژها

کسب و کار نیوز - رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما یک تصمیم جدیدی برای مقابله با کرونا اتخاذ کردیم، گفت: کشور باید تقسیمات کشوری جدیدی بر مبنای ابتلا و شیوع کرونا پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همه ما باید کمک کنیم که سفره مردم بی افطار نماند. مهم است که در این شرایط که مردم نگرانی برای زندگی و سلامت دارند، تلاش کنیم تا مردم نگران سفره افطار خود نباشند.

روحانی ادامه داد: البته کارهای خوبی صورت گرفته، صدا و سیما خوب عمل کرده تبلیغات خوبی انجام داده و فضای مجازی هم باید ورود کرده و تبلیغ کند. مسئله انفاق اصل مهمی است که خداوند تقوا را بر انفاق متصل، متکی و مشروط کرده و بهشت خود را بر انفاق مشروط کرده است. انفاق در خوشی و ناخوشی ادامه باید پیدا کند.

وی گفت: انفاق باید ادامه یافته و همیشه باید به یاری اقشار مستضعف بپردازیم. همه ما باید تلاش کنیم که شوق کمک به نیازمندان در سراسر کشور بیشتر شده و پویش کمک به اقشار آسیب پذیر جلوه دیگری در کشورمان پیدا کند.

رئیس قوه مجریه افزود: مردم ما همیشه در مشکلات به صحنه آمده و در سیل، زلزله و دیگر مشکلات در صحنه بوده و ماه رمضان سال جاری نیز باید مردم به صحنه بیایند و به هموطنان خود کمک کنند.

روحانی عنوان کرد: محدودیت اجتماعات و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را که همیشه اعلام کرده‌ایم و همچنان بر آن تاکید داریم. بازگشایی کسب و کارها نباید تصور نادرست ایجاد کند. این تصور ایجاد نشود که کرونا از بین می‌رود و ما باید به سر کار بازگردیم.

وی تصریح کرد: نمی توانیم بگوییم کرونا کی قطعا تمام می‌شود و اگر اینگونه می‌شد، ما راحت بودیم. ولی متاسفانه زمان مشخصی برای این امر وجود ندارد. به دلیل اینکه دارو و واکسن خاصی برای این بیماری وجود ندارد، هنوز زمان قطعی و مشخصی هم برای پایان کرونا نیست.

رئیس جمهور اظهار داشت: تقریبا بار مسئولیت برای مقابله با کرونا بیشتر روی دوش مردم است. اگر ما درگیر بیماری به نام کووید-۱۹ شده‌ایم، تنها راه مقابله با آن مراقبت، فاصله گذاری، رعایت پروتکل بهداشتی و مراقبت از خود است. اگر به بیمارستان هم مراجعه کردیم، اساس مراقبت شخصی و حفظ پروتکل های بهداشتی است تا از مسئله عبور کنیم.

روحانی ادامه داد: باید این فرض را داشته باشیم که کرونا برای مدتی فعلا هست و متاسفانه با وجود این بیماری باید با آن زندگی کنیم. راه آن تقوا است. همانگونه که در اسلام به تقوا و فاصله گیری از گناه تاکید شده است، الان هم اساس خود مراقبتی است و این موضوع ریشه مسئله است.

وی گفت: الحمدالله اکثر مردم ما اصول را رعایت کرده و دلیل آن نیز آماری است که هر شب می بینیم و متوجه می شویم که مردم رعایت می کنند و می دانند راه حل به دست خود آنها است‌.

رئیس قوه مجریه افزود: پزشکان ما به عنوان مدافعان سلامت آماده هستند، هوشیاری بیشتری پیدا کرده و تجربه آنها بالاتر می رود و امروز مطرح شد که بسیاری از تخت ها و لوازم مراقبتی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است.

روحانی عنوان کرد: در همین مدت ۱۱۰۰ تخت، ۴۲۵ تخت مراقبت ویژه و ۹۰۰ ونتیلاتور به شبکه درمان کشور اضافه‌ شده است. این نشان می‌دهد که ما خودمان را تجهیز می کنیم و مردم نیز رعایت می کنند تا گام به گام به شرایط نزولی برسیم.

وی تصریح کرد: برای ما مهم است که تعداد مبتلا در روز چند نفر است. گاهی این آمار برای ما خوشحال کننده و گاهی غمگین کننده است. اگر افزایش بیماران را هر روزه می بینیم، بخشی به دلیل پیشتازی شبکه بهداشت ما بوده که افراد را خواسته و از آنها تست گرفته شده و این باعث شده است تا آمار بالا رود که این خوب است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر تعداد میتلایان از طریق تست اضافه می شوند، نگران کننده نیست و این خوب است که مبتلایان را در دایره درمان قرار می دهیم. اما اگر افزایش مبتلایان بر اساس عدم مراعات اصول بهداشتی بوده، نگران کننده است و باید با آن مقابله کنیم.

روحانی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که اگر افزایش بیماران وجود دارد، بر اساس تست باشد و نه عدم مراقبت اصول بهداشتی!

وی گفت: ما امروز تصمیم جدیدی برای مقابله با کرونا گرفتیم. هر روز که جلو می‌رویم وزارت بهداشت و کمیته‌های ما راه حل‌های جدید پیدا کرده و در جلسات مطرح می‌کنند و ما تصویب می کنیم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تصمیم جدید ستاد مقابله با کرونا افزود: کشور بر مبنای آمار مبتلایان به کرونا و قوانین مربوط به مقابله با آن، تقسیمات جدیدی پیدا می‌کند. این تقسیمات جدید بر اساس شرق و غرب، یا شمال و جنوب نخواهد بود. مثلاً اگر در شهرستانی در طول هفته ورودی بیمار جدید نداشتیم و فوتی نبود و این روند وارد هفته دوم شد، وزارت بهداشت آن را سفید اعلام می کند. مناطق دیگر نیز زرد و قرمز خواهند بود.

روحانی عنوان کرد: بر همین اساس کشور به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم می شود و وزارت بهداشت روی نقشه برای مردم توضیح خواهد داد. تا زمانی که شهرها سفید بمانند، شرایط جدید حاکم می‌شود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز در مورد اماکن مذهبی و نماز جماعت بحث شد و در هفته های آینده بحث های جدید و تصمیمات جدید صورت می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.