صفحه اصلی / اصناف / قیمت شکر با ارز آزاد ارزانتر از قیمت شکر با ارز دولتی است
قیمت شکر با ارز آزاد ارزانتر از قیمت شکر با ارز دولتی است

قیمت شکر با ارز آزاد ارزانتر از قیمت شکر با ارز دولتی است

کسب و کار نیوز- دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد که اگر اجازه دهند شکر با ارز آزاد وارد شود قیمت آن ارزانتر از شکری خواهد بود که با ارز دولتی وارد می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسمعلی حسنی با بیان اینکه از اردیبهشت سال  ۱۳۹۷ از دولت درخواست کردیم که ارز۴۲۰۰ را برای شکر حذف کند، اظهار کرد:از آنها درخواست کردیم که اجازه دهند عرضه و تقاضا بازار را تعیین کند. حتی اعلام کردیم که با دلار آزاد می‌توان کالا را ارزان تر به دست مردم رساند. وی ادامه داد: نرخ جهانی شکر کاهش یافته است و از ۳۲ سنت به ۲۴ سنت رسیده است. بنابراین اگر شکر با دلار ۱۶هزارتومان وارد شود ارزان تر از شکری خواهد بود که با دلار ۴۲۰۰ وارد می‌شود. به عبارت دیگر اگر شکر با ارز  ۱۶ هزارتومان وارد شود کیلویی ۳۵۰۰ تومان خواهد شد، ولی قیمت آن در حال حاضر ۵۹۰۰  تومان است.

حسنی اضافه کرد: بانک مرکزی و دولت باید اجازه دهند که  بنکداران وارد عمل شوند. بنکداران که مصرف کننده‌های بزرگ شکر هستند در حال حاضر هیچ کاره‌اند. رقابت در بازار شکر وجود ندارد و بازار آن یک بازار بی رحم یکطرفه است و کسانی که دسترسی به ارز دولتی دارند، شکر را با قیمت ارزان خریداری می‌کنند و با قیمت آزاد به مردم می‌فروشند. به گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی هیچ کمبود و کسری  باری در بازار وجود ندارد و بحث گرانفروشی مطرح است.

از هفته آینده حبوبات ارزان می شود

حسنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در ماه رمضان قیمت اقلام کاهش می یابد،  گفت:از هفته آینده نیز شاهد کاهش قیمت حبوبات خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.