صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / عقبگرد ده ساله در صنعت فناوری اطلاعات
عقبگرد ده ساله در صنعت فناوری اطلاعات

محمدرضا اصنافی، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

عقبگرد ده ساله در صنعت فناوری اطلاعات

کسب و کار نیوز- تصمیمی که در چند روز اخیر برای توقف ثبت سفارش کالاهای فناوری اطلاعات گرفته شده است موقتی خواهد بود چراکه این تصمیم تبعات بسیار زیادی در بازار کامپیوتر و سخت افزار کشور خواهد داشت که چاره ای جز بازگشت به روال قبلی واردات وجود ندارد. در حال حاضر این تصمیم در حالی گرفته شده که همگان آگاه هستند که ظرفیت تولید داخل در این زمینه وجود ندارد و هر بنگاهی هم که اعلام می کند توانسته و می تواند این گروه از کالاها را تولید کند تصوری از این حوزه نداشته است.

تبعات این تصمیم درآینده ای نزدیک در بازار کمبود کالاها و افزایش چشمگیر قیمت ها خواهد بود که باعث نابسامانی در عرضه و تقاضا می شود. متاسفانه این تصمیم تنها برای عده ای سود خواهد شد که در نتیجه این اقدام پول های زیادی را به جیب خواهند زد. تمام این دلایل موجب خواهد شد تا دولت از این تصمیم در آینده ای نزدیک عقب نشینی نماید و همین بازه کوتاه اما تاثیر خود را در بازار و رشد قیمت کالاها خواهد گذاشت. امروز نبض حیات ارتباطات دانش و اطلاعات در دست کالاهای فناوری می‎زند، و ما باید با منظم نگاه داشتن این نبض، رشد دانش را میسر سازیم.

متاسفانه وزارت صمت بدون اینکه نظر کارشناسی اصناف به خصوص اتحادیه فناوران رایانه را جویا شود، اقدام به بستن ثبت سفارش این کالاها نموده است که قطعا با این اقدام، عقبگردی ده ساله را در این صنعت شاهد خواهیم بود. به عنوان مثال در حال حاضر سازمان های دولتی از دستگاه‎هایی استفاده می‌کنند که دو تولیدکننده مدعی تولید دستگاه ها و قطعات مصرفی، امکان تولید و تامین نیازهای آنان را ندارند. بنابراین اولین صدمه این موضوع از بین رفتن بودجه و بیت المال خواهد بود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.