صفحه اصلی / اسلایدر / هیچ استانی در کشور در وضعیت قرمز کرونا نیست
هیچ استانی در کشور در وضعیت قرمز کرونا نیست

حریرچی:

هیچ استانی در کشور در وضعیت قرمز کرونا نیست

کسب و کار نیوز - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلای به ویروس کرونا در کشور سیر نزولی دارد گفت: هیچ استانی در کشور وضعیت قرمز ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به غربالگری مجدد در استان‌های کشور بیان کرد: غربالگری برای شناسایی علایم بالینی مثل تب ، سرفه و … است که باید در دوره‌های مکرر انجام شود؛ تکرار غربالگری به دلیل این است که ممکن است برخی مواقع تست آزمایشگاه هیچگونه علایمی نداشته باشند و با گذشت ۲ هفته ایجاد شود یا در مرحله اول، آزمایش منفی نشان دهد و در مرحله بعد مثبت باشد.

وی ادامه داد: تست غربالگری به عمل آمده در کشور در دور دوم برخی استان‌ها آمار بالای ۹۲ درصد، و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است به همین دلیل برای تشخیص و شناسایی دقیق بیماران کرونایی، مجدد تست غربالگری انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:  جلوه اصلی فداکاری را کارکنان بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها دارند ولی موفقیت اصلی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز بهداشت سطح شهر و روستا انجام می‌شود.

حریرچی ادامه داد:نمونه‌گیری مناسب، شناسایی بیماران کم علامت و ایزوله کردن آنها، شناسایی کسانی که با بیماران تماس داشتند، و پیگیری و قرنطینه کردن بیماران باعث جلوگیری از انتشار و پیشرفت بیماری کرونا خواهد شد که تنها با کمک به‌ورزان و پزشکان عمومی انجام می‌شود که جا دارد از این کادر پزشکی قدردانی و تشکر کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که صبح پنجشنبه در سفری یک روزه وارد خوزستان شده، از بیمارستان رازی اهواز و مرکز بهداشت غرب اهواز دیدن کرد. وی پس از بررسی روند اقدام انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در اهواز، برای بررسی وضعیت این بیماری عازم آبادان شد. بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آبادان، در بیمارستان طالقانی این شهر بستری هستند.

ویروس کرونا موسوم به ” کووید ۱۹” اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.