صفحه اصلی / اصناف / بازار / بیلبوردهای جین وست برای قهرمانان سلامت در سطح شهر
بیلبوردهای جین وست برای قهرمانان سلامت در سطح شهر

بیلبوردهای جین وست برای قهرمانان سلامت در سطح شهر

کسب و کار نیوز - به نظر می‌رسد تاریخ این نسل از بشر به پیش از شیوع کرونا و پس از شیوع کرونا تقسیم می‌شود که نه تنها بر زندگی فردی و اجتماعی، بلکه بر تبلیغات برندها نیز تاثیر گذاشته است.

از این رو بسیاری از برندها در ایران و خارج از کشور سعی کرده‌اند که نقشی در پیشگیری کوید ۱۹ داشته باشند که در این میان تبلیغات در سطح صفحات مجازی، به‌خصوص در پلتفرم اینستاگرام روز به روز بیشتر می‌شود.

تبلیغات برندها در دوران ویروس کرونا

به نظر می‌رسد کرونا در سلامت جسمی انسان‌ها و همچنین در بازاریابی و تبلیغات شرکت‌های و برندهای معتبر دنیا نیز نفوذ جدی داشته است که نه تنها شرکت‌ و برندهای داخلی، بلکه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی همچون کوکا کولا، رستوارن زنجیره‌ای مک دونالد، اپل و ماکروسافت که بزرگترین مشتریان تبلیغات بوده‌اند، از بسیاری از برنامه‌های خود صرف نظر کرده و طرح‌های تازه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

در این میان می‌توان به افزایش تبلیغات مجازی برندها در سطح اینستاگرام و یوتیوب با مضمون سلامتی، پیشگیری از بیماری کرونا و اطمینان دهی از سلامت محصولات به مشتریان اشاره کرد. از این رو با توجه به نتایج حاصل، میزان فروش کسب و کارهای اینترنتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این نتیجه نشان می‌دهد که در این روزها عموم مردم تمایل دارند برای حفظ سلامت خود و دیگران در خانه و قرنطینه بمانند و کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

در این صورت آیا تبلیغات محیطی، ازجمله نصب بیلبورد در سطح شهر همچون دوران پیش از کرونا تاثیر قدرت خود را خواهد داشت یا تنها صرف هزینه‌ای اضافی در این بحران اجتماعی و اقتصادی است و استقبال چندانی از آن‌ها نمی‌شود؟

بیلبوردهایی جین وست برای قهرمانان سلامت

جین وست

با توجه به آمار و شواهد، میزان رفت و آمد، ترافیک و آلودگی هوا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در این صورت افراد کمی در سطح شهر حضور دارند که عمده این رفت و آمدها را می‌توان به عبور و مرور کادر درمانی، فروشندگان سوپرمارکت‌ها، پیک موتوری و رفت و آمدهای ضروری افراد جامعه نسبت داد. در این صورت برند و کسب و کارها با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی به نتیجه دلخواه خود همچون گذشته دست نمی‌یابند.

اما تفاوتی که برند استرالیایی جین وست در نصب بیلبوردهای خود در اقصی نقاط ایران ایجاد کرده، قدردانی از کادر درمانی یا قهرمانان سلامت، صرف نظر از تبلیغات محصولات خود بوده است. به بیان دیگر به نظر می‌رسد این بیلبوردها که نشان یا اشاره‌ای از پوشاک و کیف و کفش یا محصولات دیگر جین وست در آن نبوده، صرفا جهت قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بوده است.

همین مسئله باعث می‌شود تا بیلبوردهای جین وست نه تنها در شهرهای کلان، بلکه در میان راه‌ها و شهرستان‌ها، متمایز و هوشمندانه‌تر از دیگر بیلبوردهای تبلیغاتی باشد. از این رو به نظر می‌رسد این بیلبوردها رسالت تبلیغاتی چندانی ندارند و تنها جلوه‌ای از مسئولیت اجتماعی‌ است که این روزها اکثر برندها و شرکت‌ها از آن غافل هستند.

جین وست

مسئولیت اجتماعی، فارغ از منافع برند تعریف شده که شرکت‌ها، برندها و سازمان‌ها نقش خود را در سطح اجتماع و در شرایط گوناگون ایفا می‌کنند. در شرایط کنونی، مسئولیت اجتماعی برندها و شرکت‌ها می‌تواند آموزش به پرسنل در جهت رعایت اصول بهداشتی یا تنها یک قدردانی ساده از کادر درمانی باشد که به نظر می‌رسد این برند از عهده هر دو کار برآمده و مسئولیت اجتماعی خود را فارغ از منافع برند انجام داده است.

اگر بخواهیم به نقد شعار و کیفیت بیلبوردهای جین وست بپردازیم، به نظر می‌رسد شعار «قهرمان سلامت  جهان در ستایش مهربانی شما شکوفه می‌کند» همراه با تصویر گرافیکی ماسک و شکوفه‌های بهاری که ارتباط مستقیم با این شعار بیلبورد و حال و هوای این روزها دارد، به خوبی از پس این ایده خلاقانه برآمده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که برخلاف بسیاری از برندها که بیشتر بیلبوردهای خود را در خیابان‌های شلوغ تهران و کلان شهرها نصب می‌کنند، این بار جین وست بیلبوردهای خود را نه تنها در سطح کلان شهرها، بلکه در بسیاری از شهرستان‌های ایران نصب کرده تا رسالت قدردانی و سپاسگزاری خود را از کادر درمانی، به‌خصوص پزشکان و پرستان که جان و سلامت خود را فدای سلامت دیگران کرده‌اند، به انجام برسانند.

نصب این بیلبوردها فارغ از تبلیغات و برندینگ، انجام مسئولیت اجتماعی در این شرایط نابسامان بوده که برند استرالیایی جین وست به خوبی از عهده آن برآمده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.