صفحه اصلی / اسلایدر / هنوز شرایط کرونا وجود دارد
هنوز شرایط کرونا وجود دارد

رئیس جمهور:

هنوز شرایط کرونا وجود دارد

کسب و کار نیوز -

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رییس جمهوری گفت: تسلط کادر درمانی و هوشمندی و همکاری مردم ایران در مهار ویروس کرونا افزایش یافته است

حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، بهترین روزها و شب‌ها پیش روی ماست، بهترین لحظات به عنوان باز شدن درهای رحمت آسمان در روزهای آینده رو به روی ماست، خداوند فیض خود را بر ما نازل می‌کند و ما باید از این شرایط بهره گیریم. ماه رمضان ماهی است که هم به ما سلامت عطا می کند و هم اعتماد و روحیه و مسیر احسان و یاری دیگران را تشویق می کند

وی افزود: همیشه ما نیازمند به رمضان بودیم و همیشه نیازمند هستیم. امسال نیاز ما بیش از سال‌های گذشته است. در این ماه‌های اخیر بشر فهمید در برابر قدرت لایزال الهی و تحولات طبیعت تا چه حد ناتوان است و همه غرورها و تبخترهایی که کنار و گوشه جهان مشاهده می‌کردیم و اظهار قدرت‌هایی که می شد دیدیم، یک موجود بسیار ریز پنهان نادیدنی از یک نقطه شروع می شود و همه جهان را طی می‌کند و تمام مردم جهان را گرفتار می‌کند. معلوم است قدرت بشر بسیار محدود و ناچیز است و همیشه باید اتکا ما به قدرت بی‌پایان الهی باشد.

روحانی یادآور شد: برای همه مسلمانان ماه رمضان همیشه توام با خاطره‌هایی از اجتماعات در محل عبادت و دعا و خواندن قرآن و اجتماع در مساجد بوده است اما امسال شرایط خاصی داریم همه مسلمانان تقریبا دارای این شرایط هستند عبادت‌ها دیگر جمعی نیست و فردی می‌شود ان‌شاءالله اخلاص و توجه مردم فقدان اجتماعات و معنویتی که در اجتماعات ملموس می‌شد را  جبران می‌کند.

رییس جمهوری افزود: ماه رمضان فقط کنار گذاشتن آشامیدن‌ها و خوردنی‌ها نیست بلکه برای این است که زبان‌ها و چشم‌ها مهار شود کینه‌ها از دل‌ها رخت بربندد و لب از دروغ گفتن و افترا و تهمت بپرهیزد ان‌شاءالله این ماه رمضان یک ماه رمضان واقعی برای همه ما باشد و موجب تحول بزرگ در جامعه ما از لحاظ معنوی باشد.

روحانی ادامه داد: ما نیاز به معنویت و علم و دانش داریم معنویت و علم و دانش دستور خداوند است دین ما دین علم و تحقیق و مراجعه به خبره‌ها و متخصصین است و اساس دین ما بر این مبانی استوار است. رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: دعا و معنویت و توجه باید بیش از سال‌های گذشته باشد و این دو دستی که خداوند بزرگ به ما عنایت کرده است باید یک دست ما به سوی آسمان و دریافت رحمت از خداوند و یک دست ما هم به سوی کار و تلاش و فعالیت هم در زمینه سلامت جامعه و هم در زمینه معیشت جامعه هر دو باشد.

 داستان کرونا به‌ آزمونی برای کارآمدی کشورها تبدیل شده است

وی گفت: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.
رییس جمهوری تاکید کرد: آنچه راجع به ایران ادعا کنیم این است که مهارت کادر درمان و تسلط آنها بر کار روز به روز بیشتر شده است. امروز پزشکان و پرستاران ما از اول فروردین یا از اول اسفند سلطه و تسلط و مهارتشان و آشنایی و توانمندی در زمینه مقابله و مبارزه با این ویروس بیشتر شده است که یک امتیاز بزرگ است که البته در کنار کار و تلاش خلوص، ‌ اخلاص، فداکاری،  وطن دوستی و ایثار در راه خداوند و ماه‌های معنویت شعبان و رجب و رمضان همه دست به دست هم داده که امروز پزشکان و پرستاران و کل کادر درمانی موفق شوند.
وی با بیان اینکه مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، گفت: آمار نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.
روحانی اظهارداشت: این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیاری مردم است. مردم ما به کادر درمان، به درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند که این خیلی مهم بود.
وی افزود: در روزهای اول پرستاران و پزشکان و کادر درمان نگران بودند برای این که تجهیزات کافی در بیمارستان نبود. ماسک و لباس مورد نیاز آنها به اندازه کافی نبود. شاید در بعضی بیمارستان‌ها دستگاه تنفس مصنوعی به اندازه نیاز نبود. کیت‌های تشخیص و حتی مواد ضدعفونی و وسایل بهداشتی به اندازه کافی نبود.
رییس جمهوری اضافه کرد: یک جهاد عظیم و مستمری در کشور شروع شد. بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی همه پای کار آمدند و امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده و شوینده و بهداشتی نه تنها توان ما نیاز داخلی را تامین کرد حتی قدرت صادرات هم داریم تا بخشی از آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.