صفحه اصلی / اصناف / علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد
علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد
Fresh vegetable isolated on white background.

قیمت میوه و صیفی در آستانه ماه رمضان؛

علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: طبق سنوات گذشته، بازار میوه در آستانه فرارسیدن ماه رمضان راکد و آرام است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت برخی اقلام میوه و صیفی در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی لیموترش، لیموشیرین، زنجبیل، گوجه فرنگی و سیب زمینی نسبت به هفته گذشته با نوساناتی در بازار روبه‌رو است. او انحصار لیموترش و لیموشیرین را عامل اصلی التهاب قیمت در بازار دانست و افزود: با وجود معرفی افرادی که اقدام به احتکار لیموترش و لیموشیرین در سردخانه‌ها کردند، انتظار می‌رود مسئولان نظارتی تدابیری بیندیشند.کارگر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۵ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال تو سرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۴ هزار تا ۹ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز ۴ هزار تا ۸ هزار تومان است.

پرتقال تامسون شمال ۵ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان
پرتقال تو سرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان
پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۷ هزار تومان
پرتقال رسمی شمال ۵ هزار تا ۷ هزار تومان
خیار بوته‌ای ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
سیب لبنانی زرد ۴ هزار تا ۹ هزار تومان
سیب لبنانی قرمز ۴ هزار تا ۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو طالبی با نرخ ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، ملون ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان، نارنگی تخم‌پاکستانی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، موز ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار تومان، کیوی ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان و گریپ فروت تو سفید ۲ هزار تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

هر کیلو طالبی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان
ملون هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان
هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان
نارنگی تخم‌پاکستانی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
موز ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار تومان
کیوی ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان
گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار تا ۵ هزار تومان
گریپ فروت تو سفید ۲ هزار تا ۸ هزار تومان

او قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، باقالی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، پیاز شیری ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی نو ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان است.

 بادمجان قلمی ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۸ هزار تومان
باقالی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان
پیاز شیری ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان
سیب زمینی کهنه ۲ هزار تا ۴ هزار تومان
سیب زمینی نو ۳ هزار تا ۵ هزار تومان
تره فرنگی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان

کارگر با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو سیر خشک با نرخ۲۰ هزار تا ۲۸ هزار تومان، فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کدو مسمایی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، کلم قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان و هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

سیر خشک ۲۰ هزار تا ۲۸ هزار تومان
فلفل تند ریز فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
کدو مسمایی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان
کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان
کلم سفید/ قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان
گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
لوبیا سبز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان
هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان

کارگر نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

 قیمت هر کیلو سبزی خوردن ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
 قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار تا ۴ هزار تومان

کمبود تقاضا، گوجه فرنگی را گران کرد

این مقام مسئول قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طی روز‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی به سبب کمبود عرضه ناشی از بارندگی‌های اخیر با نوساناتی در بازار روبه‌روست که این امر هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد.

کارگر در پایان درباره قیمت میوه در ماه رمضان گفت: طبق سنوات گذشته در ماه رمضان، بازار آرام و راکدی را خواهیم داشت و تنها ممکن است قیمت سبزی در روز‌های ابتدایی نوساناتی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.