صفحه اصلی / اصناف / “کسبینو” به کمک کسب و کارهای سنتی آمده است
“کسبینو” به کمک کسب و کارهای سنتی آمده است

ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با "کسب و کار":

“کسبینو” به کمک کسب و کارهای سنتی آمده است

کسب و کار نیوز- نایب رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با ضرر و زیان های وارد شده به کسب و کارها و اصناف در روزهای بحران کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا در بهمن آغاز شد اما آثار اقتصادی و اجتماعی آن در سه ماه آینده خود را نشان می‌دهد و اگر دستگاه‌های مختلف به ویژه بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی صنوف را همراهی نکنند، با مشکلات بسیاری همچون تعدیل نیروی انسانی مواجه خواهیم شد. کسبه در حال ورشکستگی هستند و وضعیت کارفرما در بخش خصوصی به ویژه بخش اصناف از اسفند 98 تاکنون با مشکلات متعدد مواجه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابراهیم درستی ادامه داد: در هر مغازه دو تا دو و نیم نفر فعالیت می‌کنند. با این تفاسیر ۲۵ تا ۳۰ میلیون خانواده در کشور از طریق فعالیت در مغازه‌ها به امرار معاش می‌پردازند. بنابراین باید در این زمینه چاره اندیشی شود، چون در این شرایط کارفرما حتی توان پرداخت حقوق به کارگر را ندارد. در طول این مدت شیوع ویروس کرونا، بخشی از کسب و کارهای کشور نظیر نانوایی ها، سوپرمارکت و فروشگاه های مواد غذایی به کار خدمت رسانی ادامه داده اند و خوشبختانه در این زمینه با مشکل خاصی روبرو نشده ایم.

ابراهیم درستی در ادامه بر ضرورت تدوین راهکارها و راه حل هایی برای عبور از بحران کرونا تاکید کرده و اظهارداشت: البته مردم با رعایت اصول بهداشتی روزهای کرونایی را سپری خواهند کرد و این شرایط را به پایان خواهند رساند. راهکارهایی نیز در طول این مدت به کمک آمده اند. فروش آنلاین و فعالیت در فضای مجازی توانست به کمک اصناف بیاید و در حال حاضر سهم کسب و کارهای آنلاین در بازار خرده فروشی از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است که لزوم توسعه کسب و کارهای آنلاین را بیشتر آشکار کرده است.

درستی استقبال مردم از کسب و کارهای آنلاین در این روزها را چشمگیر عنوان کرده و خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا استقبال مردم از خرید اینترنتی بیشتر شده و کسب و کارهای بسیاری با این روش به فعالیت خود ادامه دادند. “کسبینو” نیز که بستری برای مشارکت کسب و کارها در فضای مجازی است می تواند زمینه رشد اصناف را در فضای مجازی کلید بزند. ظرفیت بالای این سامانه و اپلیکیشن به کمک کسب و کارهای سنتی آمده تا با مشارکت در آن فعالیت خود را توسعه دهند. امیدواریم با مشارکت اصناف در “کسبینو” شاهد رشد فعالیت کسب و کارها باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.