صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق نفت‌خیز جنوب
توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق نفت‌خیز جنوب

توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق نفت‌خیز جنوب

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اجرایی شدن طرح‌های جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب، فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, احمد محمدی گفت: با اجرایی شدن بسته‌های متعدد طرح افزایش و نگهداشت توان تولید، به تدریج شاهد ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتری در مناطق نفت‌خیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تاکنون تنها از محل اجرای ۶ بسته نخست این طرح (افزون بر اشتغال غیر مستقیم قابل توجه) افزون بر ۱۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در پروژه‌های مرتبط با میدان‌های کبود، منصوری آسماری، رامشیر، نرگسی، لالی آسماری و گچساران خامی مشغول به کار شده‌اند.

فعالیت ۸۰ دکل حفاری با شروع فاز اجرایی تمام بسته‌های کاری

محمدی افزود: با شروع فاز اجرایی iهمه بسته‌های کاری این طرح، حدود ۸۰ دکل حفاری فعال می‌شوند که این موضوع نیز افزایش چشمگیر اشتغال را در پی خواهد شد؛ همچنین بر اساس سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت، پیمانکاران این طرح ملزم به استفاده حداکثری از نیروی انسانی بومی و کالای ساخت داخل هستند.

وی ادامه داد: به دلیل وجود پروژه‌های متعدد توسعه‌ای در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اشتغال‌زایی خوبی شکل می‌گیرد و به هیچ وجه بحث بیکار کردن احدی از نیروها در منطقه مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سرمایه انسانی را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت دانست و افزود: امسال در کنار برنامه‌های پیشبرد اهداف تولیدی، برنامه‌های گوناگونی نیز برای بهبود وضع شاغلان داریم. ساماندهی معیشت همکاران غیررسمی با کمک وزارت نفت در حال پیگیری است؛ اختصاص بودجه لازم برای تعمیر منازل سازمانی و مجتمع‌های اداری با موافقت شرکت ملی نفت ایران دنبال می‌شود. نگهداشت سرمایه‌های فکری و انسانی برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

محمدی با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال پیش رو، گفت: برنامه‌های این شرکت با پیش فرض تداوم وجود ویروس کرونا تدوین شده است.

دو محور اصلی برنامه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۹۹

وی تصریح کرد: طرح افزایش و نگهداشت توان تولید و حداکثرسازی ساخت داخل کالا و مواد مصرفی در صنعت نفت، دو محور اصلی برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای سال ۹۹ هستند. افزون بر این، با اجرای فاز نخست طرح توسعه مخازن خامی، تولید مایعات گازی در این شرکت افزایش خواهد یافت.

محمدی گفت: پس از بحث و بررسی‌های کارشناسی و فنی فراوان تصمیم گرفته شد در شیوه حفاری چاه‌ها تجدید نظر شود و این کار قطعا در راستای افزایش بهره‌وری در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت درست هزینه‌ها، اظهار کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده، وظیفه داریم ضمن مدیریت و کنترل هزینه‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار انجام دهیم.

اجرای پروژه‌ها با رعایت حداکثری نکات بهداشتی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: به دلیل شیوع این ویروس و ناشناخته بودن آن، به هرحال محدودیت‌هایی به وجود آمده است. اما با توجه به الزام‌های تولیدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، به ویژه در بخش عملیاتی، با رعایت حداکثری نکات بهداشتی و ایمنی و دستورعمل‌های مرتبط صادر شده از سوی وزیر نفت و پیگیری‌های مستمر ستاد کرونا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌برداری تابعه، فعالیت‌ها به صورت ایمن و پایدار ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به شعار سال ۹۹ و اهمیت جهش تولید، بیان کرد: اقدام‌های اصلی در این راستا مشخص شده است؛ تولید ایمن و پایدار نفت و ارسال به مبادی صادرات و پالایشگاه‌ها، افزایش خوراک پتروشیمی‌ها و حداکثرسازی کالا و مواد ساخت داخل، ۳ بعد اصلی در نظر گرفته برای تحقق این شعار در سال جاری هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.