صفحه اصلی / اسلایدر / ویروس کرونا در پاییز اوج می‌گیرد
ویروس کرونا در پاییز اوج می‌گیرد

معاون وزیر بهداشت:

ویروس کرونا در پاییز اوج می‌گیرد

کسب و کار نیوز - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل اعلام نشدن آمار استانی بیماران کرونا را جلوگیری از موج سفرهای احتمالی به مناطق با شیوع کمتر و متوسط بیماری و در نتیجه گسترش میزان ابتلا به ان در کشور ذکر کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی افزود: اعلام آمارهای استانی باعث می‌شد تا  سفر از استان‌های با شیوع بالای کرونا به سمت استان‌های با شیوع کم و متوسط افزایش یافته و در نتیجه  این مناطق نیز با خطر شیوع بیشتر ویروس روبرو شوند.

وی بیان کرد: در تعطیلات عید،  یکی از شهرهای ۴۰۰ هزار نفری غیر توریستی به همین علت  میزبان حدود  ۱۲۰ هزار نفر مسافر بود  که این امر  وضعیت کل شهر  را به هم ریخته بود و در این چنین اوضاعی خطر شیوع بیماری نیز بیشتر می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل دیگر اعلام  نشدن آمارهای استانی موضوع آزمایش‌ها  و تفسیر نتایج  آن‌هاست و ترجیح بر این است که این تفسیر به صورت کلی و کشوری  صورت گرفته و با شفافیت به مردم اعلام  گردد.

از سه روز پیش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور از ارایه آمارهای مربوط به ابتلا و جانباختگان بیماری کرونا خودداری می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.