صفحه اصلی / استان ها / رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

کسب و کار نیوز: مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به رصد فعالیت‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانست در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را در تعداد محتوا، تعداد دروس و سایر فعالیت‌ها کسب کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز زیرساخت برگزاری آموزش مجازی از سال ۹۴ وجود داشت و امکانات و زیرساخت‌های خوبی، هم از نظر نیروی انسانی و هم نرم افزاری وجود داشت.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز حدود ۸ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیات علمی وجود دارد، افزود: با توجه به ارزیابی که انجام دادیم، مشخص شد حدود هزار و ۲۰۰ درس تئوری در ترم جاری در حال ارائه بوده است. یعنی باید در هفته هزار و ۲۰۰ عنوان درس تولید کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مرکز مطالعات دانشگاه برنامه جامعی در نظر گرفت که شامل آموزش اساتید و توانمندسازی آن‌ها برای تولید محتوای آموزشی به صورت مجازی و توانمندسازی دانشجویان برای استفاده از ابزار بود. ما برای برگزاری آموزش‌های مجازی از ابزار کشوری به نام “نوید” استفاده کردیم.

اسلامی تصریح کرد: مزیت این ابزار این است که دانشجو می‌تواند همه درس‌هایی را که در ترم جاری انتخاب واحد کرده مشاهده کند و اساتید نیز می‌توانند دانشجو را مشاهده کنند. همچنین ترافیک استفاده از این ابزار کاملا رایگان است.

وی با اشاره به تولید حدود ۸ هزار و ۵۰۰ برنامه تا امروز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کشور متولی نظارت است و برای رصد فعالیت‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سایتی را راه اندازی کرد. خوشبختانه این ارزیابی به صورت منظم انجام می‌شود. این سایت در دو مرحله دانشگاه‌ها را رصد کرده که در مرحله اول دانشگاه اهواز در رتبه دوم و در مرحله بعد رتبه اول را میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانست رتبه اول را در تعداد محتوا، تعداد دروس و سایر فعالیت‌ها کسب کند. با توجه به اینکه ما یک‌سوم دانشجویان، اساتید و درس‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران را داریم، رتبه به دست آمده نشان‌دهنده زحمت اعضای هیات علمی دانشگاه اهواز است.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سامانه نوید فعال هستند، گفت: استقبال دانشجویان از آموزش‌های مجازی را می‌توان از میزان ورود آن‌ها به سامانه ارزیابی کرد. تاکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان در سامانه وارد شده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت دادن دانشجویان به این موضوع است. اغلب دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای، کارشناسی و ارشد وارد سامانه آموزش مجازی شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.