چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رمز عبور بیش از ۵۰۰ هزار کاربر «زوم» در «دارک وب» افشا شد
رمز عبور بیش از ۵۰۰ هزار کاربر «زوم» در «دارک وب» افشا شد

رمز عبور بیش از ۵۰۰ هزار کاربر «زوم» در «دارک وب» افشا شد

کسب و کار نیوز - این روز‌ها و در شرایط همه گیری کرونا بسیاری از افراد از فضای مجازی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. ابزار‌های ارتباطی صوتی و تصویری نیز از محبوبیت بسزایی برخوردارند. در این میان امنیت اپلیکیشن زوم از مدت‌ها پیش زیر سوال بود و اکنون مشخص شده اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار نفر از کاربران این اپلیکیشن افشا شده است.

به گزارش کسب و کار به نقل از انتخاب، محققان شرکت سایبری امنیت سایبل از افشای ۵۰۰ هزار حساب زوم در تالار‌های هکر‌ها و دارک وب خبر دادند. دارک وب فضایی است که معمولا به عنوان نیمه تاریک فضای مجازی و فرصتی برای فعالیت هکر‌ها و مجرمان سایبری شناخته می‌شود. خرد و فروش اطلاعات شخصی مردم در این فضا کاری عادی و رایج است.

البته افشای اطلاعات کاربران زوم به این معنا نیست که زوم هک شده است. حساب‌ها با استفاده از روشی ثانویه به دست آمده اند، روشی که هکر‌ها از گذرواژه‌ها و ایمیل‌هایی که در نقض داده‌های قبلی فاش شده است استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر از یک ایمیل و رمز عبور یکسان در تعداد زیادی حساب مختلف، از جمله حساب زوم خود استفاده می‌کنید، باید یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کرده و فورا رمز عبور خود را تغییر دهید.

به طور کلی محققان حوزه فناوری بار‌ها هشدار داده اند که بهتر است از یک رمز در چندین حساب استفاده نکنید چرا که موجب آسیب پذیر شدن شما می‌شود. شرکت سایبر امنیت سایبل حساب‌هایی را کشف کرد که بسیاری از آن‌ها با هزینه‌ای بسیار پایین به به فروش می‌رسید. حتی برخی از آن‌ها به صورت رایگان در تالار‌های هکر‌ها اعطا می‌شدند تا افراد بتوانند از آن‌ها برای “Zoombombing” استفاده کنند. نوعی ترولینگ که در آن کاربران مخرب به تماس‌های زوم می‌روند و محتوای گرافیکی مستهجن یا توهین آمیز را ارسال می‌کنند.

اگرچه سرویس‌های ویدئوکال از مدت‌ها پیش از سوی برخی کارشناسان به عنوان سرویس‌های خطرناک شناخته می‌شد، اما از زمان شیوع کرونا، این نوع حساب‌ها و سرویس‌ها بسیار محبوب شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.