صفحه اصلی / اصناف / اصناف / کمبود شکر دوباره دامن کارخانجات را گرفت
کمبود شکر دوباره دامن کارخانجات را گرفت

کمبود شکر دوباره دامن کارخانجات را گرفت

کسب و کار نیوز - دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از کمبود شکر برای کارخانجات تولیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت شکر دولتی همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمی‌توان شکر تهیه کرد، چرا که اصلا در بازار شکر نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جمشید مغازه‌ای اظهار کرد: کارخانجات شیرینی و شکلات برای تامین شکر با مشکل مواجه هستند که در این زمینه از دولت هم تقاضا کردند، اما تاکنون جوابی نگرفتند.

وی با اشاره به افزایش مصرف شیرینی و شکلات در ماه رمضان، تصریح کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا که اقبال مردم به قنادی‌ها کمتر شده مصرف شیرینی و شکلات بسته بندی در ماه رمضان بیشتر هم خواهد بود.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در حال حاضر قیمت شکر دولتی همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمی‌توان شکر تهیه کرد، چراکه اصلا در بازار شکر نیست.

مغازه‌ای با بیان اینکه طبق گفته دولت شکر باید از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع شود، تصریح کرد: اما این سازمان‌ها یا قطره‌چکانی عرضه می‌کنند یا اصلا شکری عرضه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تحقق جهش تولید بستگی به تامین مواد اولیه دارد، گفت: آرد، روغن و شکر سه ماده اولیه اصلی کارخانجات شیرینی شکلات است و با کمبود یکی از آن‌ها هم تولید دچار مشکل می‌شود. البته در زمینه سایر مواد اولیه جانبی هم به دلیل تحریم‌ها همیشه مشکلاتی وجود داشته و دارد.

اواخر سال ۱۳۹۷ به یکباره بازار با افزایش نرخ شکر روبه رو شد و قیمت این محصول در سطح سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌های سطح محلات به حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان رسید که این مسئله برای تولیدکنندگانی که از شکر استفاده می‌کردند نیز مشکلاتی ایجاد کرد. پس از آن مسئولان مربوطه از انجام اقداماتی برای تأمین نیاز بازار از طریق تولید داخل و واردات خبر دادند که از جمله آنها عرضه شکر با نرخ تنظیم بازاری ۳۵۰۰ تومانی بود که مجموعه این اقدامات باعث آرام شدن بازار شکر و تعدیل قیمت‌ها در خرداد ماه سال گذشته در سطح بازار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.