صفحه اصلی / سرخط خبرها / منتقدان همیشگی پراید خواستار ادامه تولید آن شده‌اند!؟
منتقدان همیشگی پراید خواستار ادامه تولید آن شده‌اند!؟

واکنش استاد دانشگاه به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس

منتقدان همیشگی پراید خواستار ادامه تولید آن شده‌اند!؟

کسب و کار نیوز- یک کارشناس صنعت خودرو در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره پراید و تیبا گفت: نماینده مجلس از یک سو کیفیت خودرو پراید را زیر سوال برده، اما همزمان و به طور ضمنی خواستار ادامه تولید آن شده است. بهتر است ایشان قبل از پایان دوره نمایندگی‌شان در مجلس نظرشان را مشخص کنند که به عقیده ایشان بهتر است پراید بماند یا برود!؟

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرحسن کاکایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه خروج پراید از چرخه تولید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی تصمیم مهم، قابل توجه و ارزشمند بوده است، گفت: قطعا پراید دیگر در ایران جایگزینی ندارد زیرا در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تورم لجام گسیخته مواد اولیه و نهاده‌های تولید بعید است شرکتی بتواند یک خودرو با قیمت ۲۵۰۰دلار تولید کند؛ حتی اگر قرار باشد در سطح تکنولوژی و کیفی پراید باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: به نظر می رسد که در سال جهش تولید، باید از سیاستمداران درخواست کنیم که به جای مبانی سیاسی که احتمالا روزانه می تواند عوض شود، در سیاستگذاری و فضاسازی برای صنعت و به خصوص صنعت خودرو، مبانی اقتصادی و فنی را به عنوان معیار قرار دهند و منافع بلندمدت مردم و کشور را به جای منافع کوتاه مدت و زودگذر در نظر بگیرند.

وی در ادامه، ارزیابی کیفیت خودرو را امری کاملا کارشناسی و تخصصی توصیف کرد و گفت: کیفیت محصولات خودروسازان توسط سازمان استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی و اعلام می‌شود؛ بنابراین اظهارنظرهای غیرمستند و بی‌پشتوانه از سوی هر کسی که اطلاعات فنی و مهندسی و صنعتی ندارد، شایسته به نظر نمی‌رسد.

کاکایی افزود: جالب است کسانی که برای حضور در رسانه‌ها موضوع تکراری و نخ نمای پراید را دستاویز قرار می‌دادند، حالا نگران نبودن پراید در بازار شده و جای خالی آن را سوژه مصاحبه می‌کنند! در این میان خودروساز داخلی بلاتکلیف مانده است که این آقایان بالاخره پراید را می‌خواهند یا نمی‌خواهند!

به گزارش ایسنا، چندی پیش عبدالله رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توقف خط تولید پراید در اردیبهشت ماه و جایگزین شدن تیبا و ساینا به جای آن، گفته بود اگرچه در سال‌های اخیر، توقف خط تولید پراید یکی از تاکیدات اصلی کارشناسان صنعت خودرو بود اما این توصیه ها در شرایط عادی انجام می‌گرفت، از آنجا که در حال حاضر واردات خودرو ممنوع شده توقف تولید آن با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد بود.
این نماینده مجلس دهم جایگزین کردن ساینا و تیبا به جای پراید را خالی کردن جیب مردم در شرایط کنونی دانسته و اظهار کرده بود علیرغم اینکه کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد، اما قیمت آنها بیشتر است و این امر می تواند با توجه به کاهش توان مالی مردم، اقشار آسیب پذیر را از خرید خودروهای ارزان قیمت نیز محروم کند. از سوی دیگر احتمال نابسامانی بیشتر بازار خودرو دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.