صفحه اصلی / اسلایدر / وام یک میلیون تومانی به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود
وام یک میلیون تومانی به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود

روحانی:

وام یک میلیون تومانی به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود

کسب و کار نیوز - رییس جمهور گفت: قرار شد وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه پرداخت شود و سود وام را دولت پرداخت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت که صبح سه‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: قرار شد وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به مردم پرداخت شود و سود وام را دولت پرداخت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: همانطور که مردم مستحضر هستند، یک بحث محدودیت‌هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام شود که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می‌رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کارهایی می‌توانند فعالیت کنند یا نمی‌توانند فعال باشند. بخش‌های آموزشی همچنان نمی‌توانند فعالیت کنند، درباره بحث حمل و نقل توضیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث دیگر نوعی کمک دولت به رسته‌ها و مشاغلی است که در این دو ماه به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته و کسب و کارشان با مشکلاتی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را در این رابطه مدنظر قرار دادیم که از این بسته ۲۵ هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می‌شود. این بخش، کمک بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می‌شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: بخش دیگر بسته ۷۵ هزار میلیارد تومانی است که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه‌بگیران یا به ۱۰ رسته‌ شغلی که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می‌شود که حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

روحانی با بیان اینکه ۲۳ میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه‌بگیران با سود ۱۲ درصد بدهیم، تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد تسهیلات یک میلیون تومانی به وام قرض‌الحسنه تبدیل شود و سودی که از مردم قرار بود گرفته شود، دولت برعهده بگیرد.

به گفته رییس‌جمهور، در جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد این بخش و سود را دولت بدهد و به شکل وام سابق نباشد و به یک وام قرض‌الحسنه‌ای تبدیل شود و سود آن را دولت پرداخت کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.