صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش واقعی اوپک پلاس ۱۲.۵ میلیون بشکه خواهد بود
کاهش واقعی اوپک پلاس ۱۲.۵ میلیون بشکه خواهد بود

کاهش واقعی اوپک پلاس ۱۲.۵ میلیون بشکه خواهد بود

کسب و کار نیوز:وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کاهش عرضه که از سوی گروه اوپک پلاس انجام خواهد گرفت به دلیل کاهش تولید بالاتری که از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت انجام می گیرد، به ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در مصاحبه تلفنی با رویترز پس از موافقت اوپک و روسیه با میزان کاهش تولید که معادل حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی است، ضمن بیان مطلب مذکور، اظهار کرد: مفتخرم که بخشی از این لحظه تاریخی و توافق تاریخی هستم.

عربستان سعودی در آوریل ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که بسیار بالاتر از سطح تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز تحت پیمان محدودیت عرضه قبلی اوپک پلاس بود. در پیمان جدید کاهش تولید، سطح تولیدی که به عنوان مبنا برای عربستان سعودی حساب می شود، همان ۱۱ میلیون بشکه در روز قبلی خواهد بود. به این ترتیب تولید این کشور حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش تولید نفت واقعی از سوی کویت و امارات متحده عربی هم بسیار بالاتر از میزان توافق شده خواهد بود.

خبرگزاری سعودی SPA گزارش کرد که سران سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت شامل ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه در یک تماس تلفنی از نتیجه نشست اوپک پلاس تمجید کردند و بر ضرورت ادامه تلاش کشورهای تولیدکننده نفت برای تثبیت بازارهای نفت و حمایت از اقتصاد جهانی تاکید کردند.

بر اساس گزارش رویترز، در تماس تلفنی دیگری میان ترامپ و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دو طرف از نتیجه مذاکرات نفتی برای کاهش تولید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا استقبال کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.