صفحه اصلی / اسلایدر / ورود گردشگران به ایران بیشتر از یک سال زمان می برد
ورود گردشگران به ایران بیشتر از یک سال زمان می برد

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران در گفت و گو با "کسب و کار" مطرح کرد:

ورود گردشگران به ایران بیشتر از یک سال زمان می برد

کسب و کار نیوز- به جرات می توان گفت که بیشترین آسیب و خسارت وارد شده بر اثر شیوع بیماری کرونا متوجه صنعت گردشگری در کشور است. این بخش از اقتصاد به دلیل شرایط بیماری تمام فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده است در حالی که در ایام پایانی سال و با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروز صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری می توانستند شاهد رونق در کسب وکار خود باشند.

متاسفانه خسارات بسیاری به صنایع و بخش های وابسته به گردشگری وارد شده است که جبران آن منوط به حمایت دولت و دست اندرکاران در این بخش دارد. اکنون با ورود ویروس کرونا به ایران، شرایط خاصی حکم‌فرما شده است. این در حالی است که سه ماه پیش گفت‌وگوی خوبی با شرکت‌های بزرگ چینی انجام دادیم که طی آن ۳۷ شرکت توریستی ایرانی در چین حضور داشته باشند و درباره حضور گردشگران این کشور در ایران توافقاتی حاصل شد که به دلیل این بیماری تمام برنامه ها مسکوت مانده است.

صنعت گردشگری می تواند با توجه به پتانسیل هایی که دارد درآمدهای ارزی را افزایش دهد اما در چند سال اخیر مشکلات بسیاری سد راه تحقق این درآمدزایی شده اند. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۹۹ نتوان هیچ تور گردشگری را در ایران اجرا کرد. البته دلایلی هم برای این مضووعداریم. نخست آن‌که رفت و آمدی بین کشورها وجود ندارد، مرزها بسته شده و پروازها به حالت تعلیق درآمده است.

دلیل دیگر آن است که سایر کشورها هم سخت درگیر ویروس کرونا هستند و اصلا پاسخگوی درخواست ما برای سفر به ایران نیستند. فعلا نه ما و نه آن‌ها نمی‌دانیم چه چیزی در انتظار است. به هر ترتیب با این شرایط اگر به صنعت گردشگری مخصوصا بخش ارزآور آن، بی‌توجهی شود و در این بحران، حمایت مالی نشود، نمی‌توان سریع و مؤثر وارد بازارهای بین‌المللی شد، با این حساب شاید ورود گردشگران به ایران بیشتر از یک سال زمان ببرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.