صفحه اصلی / اصناف / سرگردانی مستاجران در بحران کرونا
سرگردانی مستاجران در بحران کرونا

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک کشور در گفت و گو با "کسب و کار " مطرح کرد

سرگردانی مستاجران در بحران کرونا

کسب و کار نیوز- شیوع بیماری کرونا بازار مسکن را در رکود بیشتری فرو برد. در حالی که به ماه های جابجایی مستاجران نزدیک می شویم بارها از صاحبخانه ها تقاضا داشته ایم که مهلت قراردادها را تمدید کنند تا سختی بیشتری به مردم وارد نشود.

فعلاً هیچ برنامه‌ای برای وضعیت کنونی مستاجران نداریم و تنها راهکاری که در این زمینه در نظر گرفته‌ایم آن است که از مالکان خواهش می‌کنیم که شرایط مستاجران را درک کنند. البته باید به این نکته هم اشاره شود که پیش بینی این است که بعد از شرایط کرونا با افزایش نرخ اجاره ها روبه رو شویم و این رشد قیمتی برابر با نرخ تورم خواهد بود.

ستاد ملی کرونا باید با ورود با بازار مسکن تمهیداتی را برای مردم که این روزها باید برای جابجایی اقدام کنند بیاندیشد. در ماه های آینده با افزایش شمار مستاجران خواهان جابجایی در صورت ادامه بحران کرونا بازار مسکن آشفته خواهد شد. بازار اجاره به عنوان مهم‌ترین بازار اقتصادی کشور در شرایط کنونی و کرونا با حساسیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی از جمله برای مستاجران روبه‌رو شده بنابراین امیدواریم دولت با در نظر گرفتن تمهیدات لازم به این بازار ورود کند و تسهیلات حمایتی لازم را برای مستاجران ارایه کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.