چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / مرحله دوم جشنواره فروش اینترنتی اصناف در سایت بازارگاه ایران
مرحله دوم جشنواره فروش اینترنتی اصناف در سایت بازارگاه ایران

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری تشریح کرد

مرحله دوم جشنواره فروش اینترنتی اصناف در سایت بازارگاه ایران

کسب و کار نیوز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری ویدئوکنفرانسی درخصوص جشنواره فروش اینترنتی – پویش "از خانه بخریم" گفت: جشنواره بهاره مجازی همدلی مردم و اصناف در هفته آخر اسفندماه 1398 که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) با همکاری سایر نهادهای مرتبط برگزار شد، 3 رکن داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی رهبری در این جلسه گفت: این جشنواره سه رکن داشت. رکن اول خریداران اینترنتی بودند که مردم بودند. رکن دوم فروشگاه های اینترنتی و رکن سوم فروشگاه های آفلاین بودند که با کاهش فروش روبرو شدند. در چرخه تنظیم شده برای جشنواره بهاره مجازی برای این سه رکن، انگیزه و مشوق هایی در نظر گرفته شد. از این کار نتایج اولیه خوبی داشتیم. ۱۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که با بررسی آنها با درخواست ۳۰۰ فروشگاه موافقت کردیم و فروشگاه های کیف و کفش، آجیل و خشکبار و… به دلیل ضرر و زیانی که دیدند به طور خاص مشارکت داشتند.

ورود ۳۰۰ صنف به جشنواره فروش اینترنتی

او افزود: برای بحث بهداشت دستورالعملی را برای دور اول جشنواره با همکاری وزارت بهداشت تهیه کردیم که به طور دسته بندی شده نکات در آن آمده بود. این دستورالعمل ها شامل الزامات بهداشتی محل نگهداری کالا و ضدعفونی کردن محل دسته بندی و تجهیزات دسته بندی و محل حمل و نقل است. اگر اجازه دارند ماسک یا مواد ضدعفونی بفروشند و توصیه بهداشتی به خریداران را اعلام کنند که فردی که می آید سفارش را تحویل بگیرد چه الزامات بهداشتی را رعایت کند و اینکه اگر محلول گندزایی خانگی می خواهد تولید کند به چه شکل است. ما به طور ویژه، نامه و آدرس فروشگاه ها را به وزارت بهداشت داده ایم که بازرس بفرستند و بر کار فروشگاه های اینترنتی نظارت داشته باشند. سند آن را در سایت جشنواره و در بازارگاه ایران دات آی آر گذاشته ایم. علاوه بر این دستورالعمل، برخی فروشگاه ها اعلام کردند که ما پد الکی و دستکش علاوه بر سفارش به مشتریان تقدیم می کنیم.

رهبری افزود: از حدود ۹ سال قبل بحث نماد اعتماد الکترونیک را مطرح کردیم. ازجمله کارهایی که برای تقویت نماد اعتماد الکترونیک انجام دادیم، تقویت نظارت های انسانی و سیستمی بود. همچنین انتشار عملکرد سایت های اینترنتی بوده که چند شکایت داشته اند. مردم قبل از خرید از یک سایت داخل پروفایل بروند و آنجا نگاه کنند که سایت در پاسخگویی به مشتریان تاخیر دارد یا خیر و آیا موارد مغایر با دستورالعمل دارد؟ بنابراین با احتیاط بیشتر خرید کنند.

برنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای نماد اعتماد الکترونیک

او در این نشست خبری ویدئوکنفرانسی ادامه داد: برنامه دارای اولویت ما در سال ۹۹ برای نماد اعتماد الکترونیک آن است که بیمه یا صندوق ضمانت در نظر بگیریم که اگر مردم از وب سایت های دارای نماد خرید کردند اگر هر مشکلی در کالای تحویلی داشتند این بیمه یا صندوق ضمانت بخشی از خسارت را جبران کند. برنامه های دیگری هم در نماد داریم که اگر کسب و کاری در پاسخگویی به شکایات مشتریان تعلل کرد نماد را تعدیل کنیم.

فرم ثبت نام واحدهای آنلاین و کالاهای تخفیف دار را به سایت بازارگاه اضافه می کنیم اما چشم انداز ما بلندمدت خواهد بود. فروشگاه هایی در این بازار امکان فعالیت خواهند داشت که دارای ای نماد و همچنین مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی باشند. همچنین بپذیرند که در صورتی که اسپانسر پیدا نشد، در تامین هزینه های قرعه کشی مشارکت و در سفارش های خود به مشتریان یک جفت دستکش و پد الکلی اهدا کنند و ارسال رایگان سفارش های بالای ۱۰۰ هزار تومان را داشته باشند.

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.