صفحه اصلی / استان ها / صدور ۴۵۰۰ رای جایگزین حبس در گلستان
صدور ۴۵۰۰ رای جایگزین حبس در گلستان

صدور ۴۵۰۰ رای جایگزین حبس در گلستان

کسب و کار نیوز: رئیس دادگستری کل گلستان گفت: قضات استان پارسال ۴۵۰۰ رای جایگزین حبس صادر کردند که حدود ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل از آن بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, هادی هاشمیان با اشاره به این که گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است، اظهار کرد: صدور این احکام یکی از علل کاهش ۱۴ درصدی ورودی زندان‌های استان در سال ۹۸ بود.

وی افزود: نهال‌کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه‌آموزی و ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم در شهرداری‌ها از جمله موارد پیشنهادی هستند که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: علاوه بر این آرا، مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی پارسال برای محکومان صادر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان تأکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است نگاه قانون‌گذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.

وی به افزایش ۱۳ درصدی بازدید قضات استان از زندان‌ها هم اشاره کرد و گفت: قضات محاکم کیفری و دادسرا، به‌صورت دوره‌ای از زندان‌ها سرکشی و با مددجویان دیدار و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان تلاش کردند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.