صفحه اصلی / استان ها / آغاز مستندسازی بافت های تاریخی ۴ روستای استان کرمان
آغاز مستندسازی بافت های تاریخی ۴ روستای استان کرمان

آغاز مستندسازی بافت های تاریخی ۴ روستای استان کرمان

کسب و کار نیوز:مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز مطالعات مستند سازی بافت های تاریخی ۴ روستای این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فریدون فعالی” در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در راستای حفاظت از بافت های تاریخی با ارزش روستایی مطالعات روستاهای تاریخی هنزا (شهرستان رابر)، افزاد ( شهرستان کوهبنان)، تیکدر(کرمان) و گیسک(زرند) در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور قراردادی با مشاور ذیصلاح منعقد و کار مطالعه آغاز شده است، افزود: طی این پروژه مطالعاتی مستند سازی بافت های تاریخی، امکان سنجی، آسیب شناسی و طراحی و بهسازی محدوده های مورد نظر انجام و پس از آن مبنای اقدامات اجرایی در مرمت و احیا بافت های تاریخی مذکور قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: استان کرمان به لحاظ وجود بافت های تاریخی از غنای قابل توجهی برخوردار است و مرمت و احیا این بافت ها می تواند در توانمندسازی ساکنان این بافت ها و همچنین رشد صنعت گردشگری نقش بسزایی ایفا کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.