صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / چگونه در شرایط شیوع کرونا در دیوار معامله کنیم؟
چگونه در شرایط شیوع کرونا در دیوار معامله کنیم؟

چگونه در شرایط شیوع کرونا در دیوار معامله کنیم؟

کسب و کار نیوز - همه چیز تغییر کرده. ویروس کرونا جدای از سلامتی، در حال تاثیر گذاشتن در سبک زندگی ماست. طبیعی است در چنین شرایطی «دیوار» و کاربران آن نیز دستخوش این تحولات شده باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز، دیوار از ابتدای شیوع این بیماری سعی کرده تا حد امکان با ارائه راهکارهایی آسیب‌های بهداشتی و اقتصادی آن را کاهش دهد. مثلا فروش انواع ماسک که به قیمت گزاف آگهی می‌شد یا انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی را ممنوع کرد و تمام آگهی‌های مرتبط با آنها را از این سایت حذف کرد. علاوه بر این در حمایت از خانه‌نشینی و پرهیز از سفر، انتشار آگهی‌های اقامتگاه‌ها نیز در این سایت متوقف شد.

اما در شرایطی که هنوز باید در خانه بمانیم و بسیاری از کاربران دیوار به چشم منبع درآمدی به خرید و فروش روی آن نیازمند چه باید کرد؟ آیا می‌توان در ضمن عمل به توصیه‌های بهداشتی، کماکان روی دیوار کالاهای نو و دست‌دوم را داد و ستد کرد؟ پاسخ مثبت است.

این راهنما به شما آموزش می‌دهد چطور با کمترین تماس با خریداران یا فروشندگان به زندگی خود روی دیوار ادامه دهید.

۱.توصیه‌های عمومی برای معامله در دیوار

  • کیفیت آگهی‌تان را ارتقا دهید

اگر فروشنده‌اید، تا جای ممکن اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری درباره کالا وارد کنید و ایرادات آن را نیز به طور کامل ذکر کنید. از تصاویر واضح و دقیق استفاده کنید که ایرادات کالا در آنها مشخص باشد. با این کار خریداران واقعی‌تر را جذب می‌کنید و از ملاقات‌های بیهوده و بی‌نتیجه که سلامتی شما و اطرافیانتان را به خطر می‌اندازند، پرهیز می‌کنید.

  • با مشتریان بیشتر همکاری کنید

با مشتریان بیشتر همکاری کنید. چت دیوار می‌تواند کمک شایانی به شما بکند تا همه اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیارش بگذارید. در صورت نیاز با آنها قرار ملاقات ویدیویی ترتیب دهید تا بتوانند کالا را از این طریق ببینند و سوالاتشان را بپرسند.

  • کالای مورد معامله را ضدعفونی کنید

اگر فروشنده‌اید، حتما پیش از ارسال کالا، آن را ضدعفونی و بسته بندی کنید. اگر هم خریدارید حتما پس از تحویل، کالا را ضدعفونی کرده و دستان خود را بشویید.

  •     از پیک موتوری استفاده کنید

برای حفظ فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت می‌توانید فعلا به جای ملاقات حضوری و پس از هماهنگی با خریدار از پیک موتوری استفاده کنید. اما نکات امنیتی را مثل همیشه فراموش نکنید. از پیک موتوری بخواهید تنها پس از دریافت پول یا پس از اینکه خریدار کالا را رویت کرد و پول را به حساب شما واریز کرد، مرسوله را به خریدار تحویل دهد. اگر خریدارید، از واریز مبالغ تحت عنوان بیعانه و… اجتناب کنید. همچنین بدون مشاهده و بررسی کالا، اقدام به پرداخت مبلغ آن نکنید.

  • در فضای امن قرار بگذارید

اگر لازم است که حتما حضوری کالا را ببینید بهتر است در خانه نباشد. در فضایی باز و در طول روشنایی روز این قرار را بگذارید. اگر باز هم اجبار به حضور در منزل برای رویت کالاهایی مثل یخچال یا ماشین لباس‌شویی بود، نکات اصلی را رعایت کنید.

۲. توصیه‌هایی برای معامله خودرو

توصیه ما این است تا جایی که امکان دارد این اقدام را به تعویق بیندازید. اما اگر به هر دلیل اجباری در کار هست این توصیه را جدی بگیرید.

پیشنهاد ما استفاده از خدمات کارشناسی خودروی کارنامه است. فروشنده می‌تواند گزارش کارشناس کارنامه را ضمیمه آگهی خود روی دیوار کند و به این ترتیب نیاز به بازدید فیزیکی را به حداقل برساند.

از سوی دیگر،‌ کارنامه به نمایندگی از خریدار خودرو نیز بدون اینکه نیازی به حضور او باشد، خودروی مورد نظر را کارشناسی می‌کند و گزارش آن را برای خریدار ارسال می‌کند. خیال‌تان هم راحت باشد؛ کارشناسان کارنامه کاملا به ابزار ضدعفونی و وسایل بهداشتی مجهز هستند.

۳. توصیه‌هایی برای معامله ملک و مسکن

باید تا جایی که می‌توانید حضور در اماکن مختلف سطح شهر را کاهش دهید. دفاتر املاک در هر منطقه و محله‌ای می‌توانند از اماکن پرتردد محسوب شوند. بهتر است برای پیدا کردن ملک مورد نظر خود از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین استفاده کنید. دیوار به عنوان بزرگترین و جامع‌ترین سایت نیازمندی‌های کشور می‌تواند به شکلی کامل و جامع پاسخگوی نیاز شما باشد.

توصیه دیوار به مشاوران املاک نیز استفاده بیشتر از دیوار با درج آگهی‌های با کیفیت‌تر است. بیشتر مشاوران حرفه‌ای که از دیوار برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند به این نکته واقف‌اند که استفاده از تصاویر با کیفیت و توضیحات دقیق چه تاثیری در جذب مشتری بیشتر دارد.

  • به هیچ عنوان بدون بازدید حضوری اقدام به پرداخت یا نوشتن قرارداد نکنید و از پرداخت بیعانه پرهیز کنید. اجازه ندهید شرایط خاص شیوع کرونا باعث سهل‌انگاری شما در رعایت مسایل امنیتی در معامله شود.

با رعایت بهداشت و نکات ایمنی می‌توان به آرامی جریان زندگی را از سر گرفت. قطعا سبک زندگی ما به قبل و بعد از ظهور کرونا تقسیم خواهد شد، پس بهتر است شرایط جدید را جدی بگیریم و به راه حل‌های تازه فکر کنیم. دیوار همیشه در کنار شماست.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.