صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / واکنش اتحادیه کسب و کارهای مجازی به ادعای سخنگوی تعزیرات
واکنش اتحادیه کسب و کارهای مجازی به ادعای سخنگوی تعزیرات

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی: ادعای تعزیرات درباره ارسال نشدن تخلفات به این سازمان را رد می کنیم

واکنش اتحادیه کسب و کارهای مجازی به ادعای سخنگوی تعزیرات

کسب و کار نیوز - عضو هیات مدیره کسب و کارهای مجازی با رد سخنان روز گذشته سخنگوی تعزیرات گفت: طبق بررسی هایی که انجام دادیم، تاکنون چندین مورد از گران فروشی و موارد دیگر از طرف اتحادیه به سازمان تعزیرات گزارش شده است.»
 

به گزارش کسب و کار نیوز، در روزهایی که بیماری کووید-۱۹ در حای جولان در کوچه پس کوچه های شهرمان است، زمزمه های اتهام به گوش می رسد. متهم کردن کسانی که در خط حمله جنگ با کرونا هستند و سعی می کنند با محافظت از شهروندان، مایحتاج و نیازهای آنها را در اسرع وقت به دستشان برسانند، شاید در چنین شرایطی به صلاح نباشد.

سید یاسر رایگانی، سخنگوی تعزیرات روز گذشته در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با انتقاد از تخلفات فروشگاه‌ها‌ی اینترنتی گفت: «حجم تخلفات موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و خرید‌های مجازی با حجم پرونده‌هایی که به سازمان ارسال شده قابل مقایسه نیست و نزدیک به صفر است. اتحادیه کسب و کار‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی آن طور که باید نظارت نمی‌کند و هیچ پرونده‌ای از تخلفات صنف خود به تعزیرات ارسال نمی‌کند.»

مستندات گزارش های ارسالی به تعزیرات در اتحادیه موجود است

در همین رابطه عضو هیات مدیره کسب و کارهای مجازی با رد چنین ادعایی، در توضیح نوع ارتباط اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با سازمان تعزیرات حکومتی گفت: «اتحادیه دو نوع ارتباط با سازمان تعزیرات حکومتی دارد. نکته نخست اینکه ما صرفا ۱۳۳۰ عضو داریم که شکایات آن ها را بررسی می کنیم . البته قبلا همه سایت ها را رصد می کردیم؛ ولی در حال حاضر فقط اعضای خودمان را بررسی می کنیم.»

الفت نسب

رضا الفت نسب در مورد دو نوع ارتباطی که اتحادیه کسب و کارهای مجازی با سازمان تعزیرات دارد، توضیح داد: «غالبا تعزیرات تخلفاتی که خودش مشاهده می کرد را برای بازرسی اتاق های اصناف می فرستاد و اتاق های اصناف به ما می فرستادند و ما آن موارد را بررسی می کردیم و یک نظر کارشناسی می دادیم. سپس آن را به اتاق های اصناف برمی گرداندیم و آن ها هم به سازمان تعزیرات ارجاع می دادند.»

او ادامه داد: «مواردی هم بود که شکایات مستقیماً به خود اتحادیه واصل می شد. در چنین مواردی ما در اتحادیه سعی می کردیم ورود کرده و با فرد و کسب و کار مربوطه صحبت کنیم، اگر تخلف خود را اصلاح و شکایت مربوطه را رفع می کرد، پرونده مختومه اعلام می شد. و اگر نمی کرد به کمیسیون شکایت ما می رفت، باز اگر در آنجا حل نمی شد، آن مورد را به سازمان تعزیرات ارسال می کردیم که تاکنون چندین مرتبه گزارش هم به صورت مستقیم برای تعزیرات ارسال کرده ایم. بنابراین من با تمام احترامی که برای دوستان در سازمان تعزیرات قائلم، می توانم چنین سخنی را رد کنم و بگویم که ما به تعزیرات نیز به صورت مستقیم گزارش هایی را فرستادیم، (مواردی مثل گران فروشی یا موارد دیگر.) احتمالاً دوستان نتوانسته اند این موارد را پیدا کنند اما مستندات آن در اتحادیه موجود است.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.