صفحه اصلی / اسلایدر / فشار کرونا بر کسب و کارهای خرد
فشار کرونا بر کسب و کارهای خرد

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با کسب و کار نیوز مطرح کرد:

فشار کرونا بر کسب و کارهای خرد

کسب و کار نیوز - باید این موضوع را که کرونا و شیوع این بیماری کسب و کارها را فلج کرده و اقتصاد را دستخوش تغییرات زیادی کرده است قبول کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، کسب و کارها به دلیل خلوت شدن بازارها و عدم حضور مردم و همچنین به دلیل مصلحت کشور و برای مقابله با بیماری کرونا آسیب های جدی دیده اند و با ادامه این بیماری بسیاری دیگر از کسب و کارها ورشکست خواهند شد. راهکارهایی باید در این زمینه اتخاذ شود که در بلندمدت بتواند کسب و کارها را حمایت و برای دوران پساکرونا آماده کند. به همین دلیل حمایت های دولتی می تواند موثرترین راهکار در این شرایط باشد. دولت باید این هزینه ها را کاهش دهد و طراحی آن باید بر اساس حمایت از این کسب و کارها باشد که تاکنون برنامه دولت جدی نبوده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر کسب و کارهای خرد هیچگونه درآمدی ندارند، بنابراین دولت باید بار هزینه‌ای را از دوش این نوع کسب‌و‌کارها بردارد.

در شرایط وقوع بحران و بروز مشکل بخش هزینه‌ای و درآمدی برای کسب و کارهای خرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: بخش درآمدی کسب و کارهای خرد با توجه به توقف مراجعه مردم با کاهش بیش از ۵۰ درصد مواجه شده و بخش هزینه‌ای آنها شامل هزینه‌های مالیاتی، تامین مالی و بیمه‌ای ثابت است و همواره وجود دارد.

کرونا کسب و کارها را فلج کرده و با توجه به شرایط موجود در کشور، باید از کسب و کارهای کوچک حمایت کرد. کسب و کارهای کوچک، شرکت ها، بازرگانی ها و مشاغل آزاد خصوصی هستند که از نظر تعداد کارمندان کم و از نظر سایز متوسط هستند؛ برای مثال خواربارها، نانوایی ها، آرایشگاه ها و … این مشاغل برای شش ماه دوم سال برنامه ریزی ویژه کرده اند، که به صورت مستقیم تحت شعاع این پدیده قرار گرفته اند. با توجه به حضور ۵٠ درصدی مردم در این مشاغل، نیازمند است که دولت این کسب و کارها را مورد ارزیابی قرار دهد، ارزیابی از این جهت که چه مخارج و درآمدی دارند، عمده این مخارج ها هزینه مالیاتی، پولی و هزینه اجاره مکان، آب و برق و … است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.