صفحه اصلی / استان ها / وضعیت ملایر در روزهای کرونایی
وضعیت ملایر در روزهای کرونایی

وضعیت ملایر در روزهای کرونایی

کسب و کار نیوز:بیش از یک ماه از درگیری کشور با کروناویروس می گذرد و اکنون تعداد ‏مبتلایان در کشور به حدود ۳۳ هزار نفر رسیده است.‏ روند افزایش مبتلایان به کروناویروس در کشورهای مختلف دنیا در ماه اخیر میلادی نیز قابل توجه بوده و به جرأت می توان گفت این ویروس منحوس به «طاعون قرن» بدل شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بعد از اعلام خبر شیوع بیماری در کشور، در ملایر نیز همزمان با سراسر کشور ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای تأمین و اعضای ستاد به صورت مرتب تشکیل جلسه داد و این برگزاری جلسات همچنان ادامه دارد.

فرماندار ویژه ملایر در حاشیه بازدید از مبادی ورودی شهر ملایر، گفت: طرح کم کردن تحرکات اجتماعی در سراسر کشور و در شهرستان ملایر با همکاری کارشناسان فرمانداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور، بسیج، شهرداری ملایر، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است.

قدرت الله ولدی با بیان اینکه در پنج نقطه شهرستان مبادی ورودی مورد نظارت و کنترل قرار می گیرد، افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده است که مسافران به داخل شهر ورود پیدا نکنند و از کمربندی های شهر، به سمت مقاصدشان هدایت می شوند و در صورت نیاز مورد تست تب سنجی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه همه ورودی بوستان ها و پارک های شهرستان بسته شده است و تا پایان این طرح نیز بسته می ماند، خاطرنشان کرد: تاکنون همراهی مردم ملایر خوب بوده است و مدیران متولی امر شبانه روز تلاش می کنند تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند.

ولدی با اشاره به اینکه نقاهتگاه ملایر آماده و تجهیز شده و در اختیار شبکه بهداشت و درمان ملایر قرار داده شده است، بیان کرد: از ۳۲ اتحادیه فعال شهرستان با پیشنهاد اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تعداد ۹ اتحادیه فعال و به مردم خدمات ارائه می دهند و بقیه اتحادیه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه چنانچه واحد صنفی در راستای اجرای این مصوبه ستاد تخلف کند تا پایان اردیبهشت تعطیل می شود، افزود: در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس و تأمین سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و همه موظف به اجرای این مصوبات هستند.

فرماندار ملایر ضمن تشریح وظایف و عملکرد کمیته‌های ۱۰ گانه این ستاد خواستار اطلاع‌ رسانی درست و شفاف در فضای مجازی و رسانه‌ها برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس شد و گفت: طبق مصوبات این ستاد در سطح بخش‌ها نیز کمیته‌ای با مسئولیت بخشداران و دبیری شهرداران تشکیل شد.

وی ادامه داد: دهیاران، شورای اسلامی روستاها، ائمه جماعات، بهورزان و مسئولان پایگاه‌های بسیج از جمله اعضای این کمیته‌ها هستند و روزانه نسبت به ضدعفونی روستاها اقدام می کنند.

ولدی تأکید کرد: ضدعفونی تمامی نقاط شهر ملایر نیز روزانه دو مرتبه انجام می شود که در این زمینه ماشین‌آلات و امکاناتی از نهادهایی همچون سپاه، نیروی انتظامی، گروه رزمی، مهندسی ۴۳ امام علی(ع) و آتش‌نشانی برای کمک به شهرداری ملایر در اختیار آنها قرار داده شده است.

افزایش ۳ ایستگاه غربالگری در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از افزایش تعداد سه ایستگاه غربالگری در مبادی ورودی به شهرستان خبر داد و گفت: در راستای افزایش سطح کنترل و به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس و حفظ سلامت شهروندان، با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با کرونا شهرستان سه ایستگاه دیگر در مبادی ورودی شهرستان برقرار شد.

سرهنگ محمدباقر سلگی افزود: این ایستگاه ها به صورت ۲۴ ساعته و با حضور میدانی اکیپ های پلیس و مراقبان سلامت نسبت به کنترل و غربالگری خودروهای غیربومی و تست حرارت سنجی اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: با بکارگیری امکانات و ظرفیت های موجود، درصدد جلوگیری از شیوع کروناویروس در این شهرستان هستیم و از شهروندان درخواست داریم هرگونه موارد مشکوک و مرتبط را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه از اجرای طرح «تقویت فاصله‌ گذاری اجتماعی» از بامداد روز جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: این طرح به منظور کاهش تماس‌ها و کمک به قطع زنجیره انتقال کروناویروس مصوب و اجرا می ‌شود.

سلگی ادامه داد: در اجرای این طرح، از ورود افراد غیربومی به شهرستان جلوگیری می شود و ملاک تشخیص بومی یا غیربومی بودن افراد نیز کد ملی شخص و شماره پلاک و بیمه‌نامه خودرو است.

وی با بیان اینکه برای تضمین اجرای این طرح جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو به مدت یک ماه برای متخلفان پیش‌بینی شده است، گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهرستان خودداری کنند.

ضدعفونی شهر با بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول

‎شهردار ملایر نیز گفت: در راستای مقابله با کروناویروس معابر، اماکن عمومی، ‏تأسیسات و مبلمان شهری با بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده از ۱۵ اسفند تاکنون ضدعفونی شده و این روند ادامه دارد.

‏حسین بابائی افزود: این محلول ها که عمدتاً آب ‏ژاول هستند، با استفاده از دو دستگاه واتر جت، دو دستگاه جدول شور، سه دستگاه خودرو آتش ‏نشانی و چندین دستگاه تراکتور و دو دستگاه سمپاش پاشیده می شوند.‏

وی اظهار کرد: یک دستگاه مه پاش ‏به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال نیز خریداری و بر روی یک تانکر ۱۶ هزار لیتری نصب شده که قادر ‏است به صورت استاندارد و یکنواخت اقدام به پاشش محلول های ضدعفونی کننده در سطح کند.

بابائی به ضدعفونی روزانه مبلمان پارک ها، سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهر و ‏بوستان ها، وسایل بازی کودکان، مساجد ورودی شهر و ترمینال مسافربری، اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین ‏راه مقابله با این بیماری در خانه ماندن است.

با قطع زنجیره کرونا از شیوع آن جلوگیری کنید

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر نیز با تقدیر از زحمات همه مدافعان سلامت، پزشکان، پرستاران و کادردرمانی حوزهای مختلف بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، گفت: باید بتوانیم با قطع زنجیره کرونا از شیوع آن جلوگیری کنیم.

سعید کتابی با بیان اینکه باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح، واقعی و به موقع بتوانیم مردم را حساس تر کنیم، افزود: نحوه اطلاع رسانی نیز بسیار مهم است که اطلاعاتی که ارائه می شود چقدر تأثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: برای اطلاع رسانی از ظرفیت بالای خبرنگاران و اصحاب رسانه، فضای مجازی، نصب بنرهای آگاهی بخشی در نقاط مختلف شهر و تلویزیون شهری استفاده می کنیم.

بازرسی مداوم از نانوایی ها

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ملایر نیز بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع کروناویروس در سطح شهرستان با همکاری سایر ادارات اکیپ های مشترک بازرسی داریم که به طور شبانه روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰،  واحدها و اصناف مختلف به ویژه صنوفی که با سلامت و بهداشت مردم در ارتباط هستند را مورد بازدید میدانی و بازرسی قرار می دهیم.

لیلا غفاری با بیان اینکه از جمله این صنوف، نانوایی ها هستند که به طور مستقیم با سلامت مردم سروکار دارند، افزود: از قبل هشدارهای لازم را به نانوایی ها و سایر اصناف شهرستان داده ایم.

وی تصریح کرد: اگر صنوفی این هشدارها و توصیه ها را رعایت نکنند، حتماً همان روز با همکاری اماکن، واحد متخلف پلمب شده و برابر قانون با آن برخورد جدی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.