صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ترابیان: فیفا در مورد تعطیلی لیگ تصمیم گیری می‌کند

طبیعی است afc هم پول های ایران را بلوکه کند

ترابیان: فیفا در مورد تعطیلی لیگ تصمیم گیری می‌کند

کسب و کار نیوز:ابراهیم شکوری – دبیر کل فدراسیون فوتبال چند روز پیش خبر داده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به دلیل تحریم های وضع شده از سوی خزانه داری آمریکا قادر به انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, ابراهیم شکوری در این باره گفته بود:« این موضوع از ژانویه به ما اطلاع داده شده است. اکنون ای اف سی هم مانند فیفا با توجه به تحریم ها قادر نیست هیچ پولی به فدراسیون ایران پرداخت کند. با شدت گرفتن تحریم و بسته شدن تمام راه‌های در اختیار گرفتن این منابع مالی باید دید چه راهکاری را باید در نظر گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا از چند ماه قبل این موضوع را در دستور کار قرار داده بود و طی این مدت با رایزنی از طرف سفارت و … توانسته بودیم آن را دریافت کنیم. اما اکنون این راه‌ها نیز بسته شده است. مسئله AFC موضوع انتقال پول به ایران است.»

عباس ترابیان – رییس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره می گوید: طبیعی است کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین تصمیمی را اتخاذ کند به این خاطر که کنفدراسیون فوتبال آسیا پیرو فیفا است و حتما در همه زمینه ها راه فدراسیون فوتبال جهان را می رود و ما نمی بایست انتظاری غیر از این می داشتیم. این مشکلات در گذشته هم وجود داشت با این تفاوت که ما این موضوع را جدی گرفته بودیم و برای رفع این مشکل به فیفا مراجعه کردیم و با آدم هایی که اینفانتینو جلوی ما قرار می داد ساعت ها جلسه می گذاشتیم. خب طبیعی بود که خودش وارد ریز این مسایل نشود. یک بار به همراه دکتر آصفی در این باره به اینفانتینو ملاقات کردیم و ایشان از ما خواست که با کارمندان بخش اقتصادی فیفا صحبت کنیم که این کار هم صورت گرفت و در نهایت حق و حقوق فدراسیون فوتبال از سوی سفارت به ایران پرداخت می شد. البته نمی خواهم به این نکته اشاره کنم حاصل این گفتمان ها رفع همه مشکلات بود اما فیفا در نهایت به درکی رسیده بود که نمی تواند سهم ایران را قطع کند و از سویی با صحبت های مطرح شده از سوی ما، فیفا به این حس مسئولیت رسیده بود که باید راهی برای رساندن این حق و حقوق به ایران پیدا کند.

عباس ترابیان ادامه داد: فدراسیون فوتبال در سال های اخیر عملکرد ضعیفی در این باره داشت. الان هم متاسفانه از گروه مدیریتی قوی برخوردار نیست. این موضوع مهم باید در فدراسیون فوتبال تبدیل به یک وظیفه مهم شود و یک یا چند نفر پیگیر آن شوند. چه موضوعی مهم تر از این؟ باید در این باره به فیفا مراجعه و با دست اندرکاران آن جلسه گذاشت و برای دست یابی به حق و حقوق پافشاری کرد و نباید دلخوش به یک نفر بود که می خواهد همه کارها را به تنهایی انجام دهد؛ هر چند بیشتر اهل نمایش است تا کار و زبان هم نمی داند! برای من جای تعجب است که موضوع به این مهمی رها شده است.

رییس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در خصوص تعطیلی بازی های لیگ برتر به بهانه ی شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا ویروس خطرناک و در عین حال ویروس عادلی است. به موقعیت و نام ها کاری ندارد و ممکن است دامن هر کسی را بگیرد. بنابراین باید تماس ها قطع و به حداقل برسد. متاسفانه بعضی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته اند. دیروز وقتی برای خرید دارو با داروخانه مراجعه کردم در اتوبان همت دیدم بعضی ها آمدند پیک نیک که در این باره دولت باید همانند دولت های خارجی سخت گیری های بیشتری داشته باشد. به نظر من تا قطع شدن زنجیره انتقال این ویروس فوتبال نباید جریان داشته باشد همان طور که اکنون وضعیت در اروپا هم به همین شکل است. در نهایت در خصوص تعطیلی بازی های لیگ فیفا تصمیم خواهد گرفت و دغدغه ای در این بین مطرح نیست. همه مطیع تصمیمات فیفا خواهند بود.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.