صفحه اصلی / اصناف / شیوع کرونا در اروپا و «سردرگمی شدید» برای توزیع کالا
شیوع کرونا در اروپا و «سردرگمی شدید» برای توزیع کالا

شیوع کرونا در اروپا و «سردرگمی شدید» برای توزیع کالا

کسب و کار نیوز- مقام‌های بخش صنایع غذایی اروپا روز پنجشنبه هشدار دادند که برای توزیع کالا در کشورهای اروپایی، «سردرگمی شدیدی» ایجاد شده به ویژه به دلیل اقدامات غربالگری که برخی از این کشورها در مرزهای خود با هدف مهار ویروس کرونا شروع کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، انجمن صنایع غذایی اتحادیه اروپا، سندیکای اصلی کشاورزی در این اتحادیه و انجمن بازرگانان صنایع غذایی اروپا در بیانیه مشترکی تأکید کردند که اعضای این نهادها از «مشکلات فزاینده» در مسیر فعالیت‌های خود آگاه هستند.در این بیانیه آمده است: تأخیر و سردرگمی در مرزها برای تحویل برخی محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین مواد بسته بندی وجود دارد.این سه نهاد همچنین با ابراز نگرانی از آزادی جابجایی کارگران نسبت به احتمال کمبود کارگران به دلیل ماندن آنان در خانه خود در چارچوب تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹ هشدار داده‌اند. در ادامه این بیانیه تأکید شده است: توانایی ما در تهیه غذا برای همه، به حفظ بازار یکپارچه اروپایی بستگی دارد.

این نهادها از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا روند حمل و نقل کالا را بررسی و همچنین با کشورهای عضو برای جلوگیری از کمبود احتمالی کارگران از جمله کارگران فصلی همکاری و بر پیامدهای آن بر تولید و تدوین برنامه‌های اضطراری نظارت کند.با توجه به وجود مشکلات در حمل و نقل در سایه اعمال تدابیر توسط برخی کشورها در مرزها، کمیسیون اروپا توصیه‌هایی را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کرده و به طور خاص، خواستار ایجاد مسیرهایی برای حمل و نقل کالا شده است.

«ریک مامیر» سخنگوی کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کرد که “محصولات غذایی” جزو اولویت‌های اساسی هستند. وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا ایجاد راه‌های مواصلاتی اطمینان بخش تضمین و هر گونه مشکل در رابطه با توزیع و حمل و نقل محصولات بویژه مواد غذایی و لوازم پزشکی برطرف شود.اتحادیه ماهیگیران اروپا نیز اعلام کرده است که بخش ماهیگیری با مشکلات جدی “لجستیکی” رو به رو است.این اتحادیه به مقامات اروپایی تأکید کرده که کاهش قیمت ماهی به ویژه به دلیل بسته شدن رستوران‌ها، مدارس و بازارها نگران کننده است.

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.