صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / المپیک ٨٠ درصد به تعویق می‌افتد
المپیک ٨٠ درصد به تعویق می‌افتد

سیدرضا صالحی امیری:

المپیک ٨٠ درصد به تعویق می‌افتد

کسب و کار نیوز:رییس کمیته ملی المپیک گفت: ژاپن برای برگزاری المپیک ١٢ میلیارد هزینه انجام داده و نگران بازگشت آن است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, سیدرضا صالحی امیری درباره نامه کمیته ملی المپیک ایران به IOC پیرامون تعویق المپیک ٢٠٢٠ اظهار داشت: از نظر من ٢ مانع اصلی برای تعویق المپیک وجود دارد. اول هزینه حدود ١٢ میلیارد دلاری است که ژاپن برای برگزاری این رقابت ها انجام داده و نگران بازگشت آن است. دوم هم درآمد حدود ٣ میلیون یورویی است که کمیته بین المللی المپیک از برگزاری المپیک به دست می آورد و تاخیر در برگزاری مسابقات شاید باعث ضرر برای IOC شود.وی افزود: ما ٢ هفته قبل نامه ای به توماس باخ نوشتیم و خواهان تعویق المپیک شدیم و رونوشت آن را به کشورهای درگیر کرونا ارسال کردیم. آن مقطع هنوز کشورهای اروپایی درگیر کرونا نبودند و IOC خیلی این موضوع را جدی نگرفت. الان که بحران کرونا در اروپا جدی شده، شرایط فرق کرده است.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما احتمال می‌دهیم که ٨٠ درصد المپیک به تعویق بیفتد. ٢ احتمال برای تعیین زمان جدید وجود دارد؛ اول برگزاری مسابقات با ۶ ماه تاخیر و آخرین ماه سال ٢٠٢٠ و دومی برگزاری مسابقات با یک سال تاخیر و مرداد سال آینده.

صالحی امیری در پایان افزود: مسابقات در رشته های مختلف مثل کشتی، وزنه برداری و… برای گزینشی المپیک عقب افتاده، اما فعلا ما به دستور وزارت بهداشت هیچ اردویی نمی توانیم برگزار کنیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.