کرونا «چیلیوری» را به تعطیلی کشاند

کرونا از میان استارتاپ ها قربانی می گیرد

کرونا «چیلیوری» را به تعطیلی کشاند

کسب و کار نیوز - مدیرعامل چیلیوری در ساعات ابتدایی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسما پایان فعالیت این پلتفرم سفارش غذای آنلاین را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این خبر شوکی برای اکوسیستم استارتاپی بود چراکه با اعلام این خبر، چیلیوری هم رسما به فهرست استارتاپ‌های قربانی ویروس کرونا در ایران اضافه شد.
پیش از این زمزمه هایی از تعدیل نیرو در این استارتاپ سفارش غذای آنلاین به گوش می خورد تا اینکه علیرضا صادقیان در توئیتی صبحگاهی نوشت: «چیلیوری با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی ۴٫۵ سال برایش کشیده بودند به پایان رسید. از همه همکارانی که طی این سال‌ها، خصوصا در سال ۹۸ و در اوج سختی‌ها برای چیلیوری زحمت کشیدند، سپاسگزارم. قطعا شخص من بدون اشتباه نبودم و مسئولیت این شکست را به عنوان مدیرعامل می پذیرم. چیلیوری برای من درس‌های بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.»
پیش از این، ادغام این پلتفرم با «ریحون» افق‌های روشنی از رشد و شکوفایی را برای چیلیوری ترسیم کرده بود؛ چنانکه صادقیان در نشست خبری ادغام با ریحون آینده شرکت جدید را روشن ترسیم کرد و گفت: «به دنبال توسعه بازار چیلیوری و افزودن گزینه فروش کالاهای سوپرمارکتی هستیم.»

عکس کوچک گزارش ۲

در بیانیه چیلیوری به آغاز بحران کرونا در کشور و افت سفارش ۷۰ درصدی این پلتفرم اشاره شده که در پی آن چیلیوری مجبور شده مذاکره برای جذب سرمایه جدید را به پایان این شرایط موکول کند. چیلیوری همچنین در این بیانیه به تلاش این مجموعه برای خنثی سازی اقدامات انحصارگرایانه رقبا طی دو سال اخیر اشاره کرده است که این مسئله نیز به نوبه خود موجب شده این شرکت بخش زیادی از انرژی و هزینه خود را صرف رقابت در این بخش کند.

چند ماه پیش چیلیوری از اسنپ فود به دلیل ایجاد انحصار در بازار سفارش غذای آنلاین به شورای رقابت شکایت کرده بود و حتی موفق شد اسنپ فود را نیز محکوم کند. اما به نظر می‌رسد با وجود این حکم و پیروزی چیلیوری، این پلتفرم قادر به ادامه فعالیت حداقل در شرایط فعلی نیست. با همه رقابت هایی که پیش از این میان اسنپ فود و چیلیوری در جریان بود هم اکنون اسنپ فود بدون رقیب در این بازار تاخت و تاز می کند. لازم به ذکر است این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دیجی‌کالا اخیرا به سرمایه‌گذاری در چیلیوری ابراز تمایل کرده و حتی مذاکراتی نیز در این زمینه انجام گرفته بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.