صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / روند تولید سوخت جت کاهشی می‌شود
روند تولید سوخت جت کاهشی می‌شود

روند تولید سوخت جت کاهشی می‌شود

کسب و کار نیوز:پالایشگران در پی کاهش تقاضای سوخت جت از سوی شرکت‌های هوایی در پی شیوع ویروس کرونا، مقدار تولید سوخت جت خود را کاهش می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, در حالی که ارزش سوخت جت نسبت به گازوئیل پس از اعلام ممنوعیت پروازهای اروپایی به آمریکا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سقوط کرده است، احتمال می‌رود پالایشگران بخشی از تولید سوخت جت را کاهش دهند.

تفاوت قیمت بین سوخت جت و گازوئیل روز پنجشنبه ( ۲۲ اسفندماه) به سه دلار و ۸۶ سنت رسید که پایین‌ترین حد ممکن از ۱۳ اوت سال ۲۰۱۵ است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه سفر از ۲۶ کشور اروپایی به ایالات متحده را به‌مدت ۳۰ روز ممنوع اعلام کرد. در همان روز، هند اعلام کرد اعطای ویزا برای سفر به این کشور را متوقف خواهد کرد.

مارک ویلیامز، تحلیلگر ارشد مؤسسه مشاوره وودمکنزی اظهار کرد: در نتیجه ممنوعیت ایالات متحده، تقاضای سوخت جت ممکن است ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد که در این ۳۰ روز این رقم کاهش بین بازارهای ایالات متحده و اروپا تقسیم می‌شود.

این احتمال وجود دارد که پالایشگاه‌ها برای مقابله با کاهش قیمت سوخت جت، با قطع فرآیند پالایشی‌ که به‌طور معمول در مراحل اولیه تقطیر نفت خام صورت می‌گیرد، سوخت جت کمتری تولید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.