صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / درخواست امارات برای توافق جدید اوپک پلاس
درخواست امارات برای توافق جدید اوپک پلاس

درخواست امارات برای توافق جدید اوپک پلاس

کسب و کار نیوز:امارات متحده عربی همزمان با اعلام افزایش عرضه نفت خود از ماه میلادی آینده، خواستار توافق جدید گروه اوپک پلاس برای حفظ توازن بازار نفت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در توییتی نوشت: وزارت انرژی و صنعت امارات قویا بر این باور است که توافق جدید برای حمایت از توازن و نوسان کمتر بازار ضروری است. ما از این که توافقی میان اعضای گروه اوپک پلاس حاصل نشد و در نتیجه اعلامیه همکاری در پایان مارس ۲۰۲۰ منقضی می شود، مایوس شدیم.

مذاکرات اوپک پلاس برای تمدید و تشدید محدودیت عرضه نفت هفته گذشته پس از امتناع روسیه از پذیرش پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید شکست خورد. اوپک پیشنهاد کرده بود ۱.۵ میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش تولید اضافه شود که سهم اعضای غیراوپک ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) که بزرگترین تولیدکننده نفت امارات است، روز چهارشنبه اعلام کرد در آوریل عرضه نفت خود به بازارهای جهانی را به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد و طرح تولید افزایش تولید به پنج میلیون بشکه در روز را که برای سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده بود، شتاب خواهد بخشید.

بر اساس گزارش پلاتس، مزروعی در این توییت گفت: تولیدکنندگان در امارات ظرفیت تولید فراوانی دارند که با در نظر گرفتن شرایط فعلی بازار، به سرعت فعال خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.