صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تلاش اتاق ایران برای مقابله با آثار منفی شیوع کرونا بر اقتصاد کشور

در دومین نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اتاق ایران تشریح شد

تلاش اتاق ایران برای مقابله با آثار منفی شیوع کرونا بر اقتصاد کشور

کسب و کار نیوز - دومین نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اتاق ایران برگزار شد و تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکارها و راهکارهای پیشنهادی برای جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از این ویروس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، دومین نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اتاق ایران برگزار شد و تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکارها و راهکارهای پیشنهادی برای جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از این ویروس مورد بررسی قرار گرفت.

دومین نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا، با حضور دبیر کل و معاونان، مدیران واحدها و رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

حاضران در این نشست به ارزیابی تأثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکارها و راهکارهای پیشنهادی برای جبران آسیب‌های اقتصادی ناشی از این ویروس پرداختند. علاوه بر این، هر یک از معاونان و مدیران واحدهای اتاق ایران، مهم‌ترین اقدامات زیرمجموعه خود را در راستای تسهیل تجارت و حمایت از فعالان اقتصادی در شرایط فعلی تشریح کردند.

ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه با توجه به وقایع اخیر، شاهد مشکلات متعددی در بخش صنعت هستیم، کمبود نقدینگی صنایع را یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی پیش روی تولیدکنندگان بخش خصوصی دانست و هشدار داد که با تداوم وضعیت فعلی احتمال رکود و در نهایت تورم شدید وجود دارد.

او در همین راستا پیشنهاد داد تا ضمن دعوت از اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران و تشکل‌های وابسته، مشکلات موجود بنگاه‌های اقتصادی مستقیماً از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پیگیری شود.

بلاتکلیفی رانندگان ایرانی در مرزها

سرپرست واحد حمل‌ونقل بین‌المللی و کارنه‌تیر اتاق ایران نیز به ارائه گزارشی از نقاط مرزی و بلاتکلیفی رانندگان ایرانی در برخی مرزهای مشترک با کشورهای همسایه به دلیل مسدود بودن آن‌ها پرداخت.

بهنام فرامرزیان در همین زمینه تأکید کرد: با توجه به اینکه بار بسیاری از کامیون‌داران محصولات صادراتی و وارداتی است، لازم است که دولت با هماهنگی مقامات کشورهای همسایه سریعا فکری برای این موضوع کند.

در همین زمینه معاون امور بین‌الملل اتاق ایران ضمن اشاره به برگزاری جلسات مشترک با وزارت امور خارجه، راه‌حل مشکلات مرزی موجود را در ایجاد تفاهم با کشورهای همسایه دانست. محمدرضا کرباسی تاکید کرد پیگیری‌های معاونت بین‌الملل اتاق ایران در این رابطه ادامه خواهد داشت.

جریان سازی خبری برای حمایت از کسب و کار ها

در ادامه این نشست، مدیر روابط عمومی اتاق ایران، اقدامات این واحد را در حوزه اطلاع‌رسانی و تولید خبر تشریح و اعلام کرد: با تعامل دستگاه‌های مرتبط تلاش شد نسبت به جریان سازی خبری و رسانه‌ای برای حمایت از کسب و کارها و صنایع خرد و کلان و حساس سازی نهادهای ذی ربط اقدام شود.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران افزود: در حوزه آموزش و آگاه های عمومی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

به گفته او فعالیت رسانه‌ای اتاق ایران هم در رسانه‌های جریان اصلی و هم در شبکه‌های اجتماعی تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.

معاون پشتیبانی با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه پارلمان بخش خصوصی برای مواجهه با ویروس کرونا گفت: اتاق ایران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به‌منظور مراقبت از سلامت کارکنان این مجموعه، اقدامات مراقبتی مواجه با ویروس کرونا را به اجرا درآورده است. بااین‌حال ضروری است تا از جنبه روحی و روانی هم مسئله موردتوجه قرار گیرد تا روحیه نیروی انسانی در این خصوص تقویت شود.

ادامه تعامل اتاق ایران با دولت

در پایان این نشست محمدرضا رمضانی دبیر کل اتاق ایران با اشاره به نامه رؤسای سه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون و اصناف به رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه این نامه موردتوجه هیات دولت واقع‌شده و موارد به وزیر اقتصاد ارجاع شده است.

رمضانی افزود: موضوع سررسیدهای بانکی و استمهال آن هم مورد بررسی قرارگرفته و نیازمند پیگیری است.

او همچنین اعلام کرد که اتاق ایران پیگیری لازم برای ارائه پیشنهادهای پارلمان بخش خصوصی به سران سه قوه جهت اصلاح ساختار بودجه را در دستور کار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.