صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ابراز نگرانی آمریکا از شوک به وجود آمده در بازار نفت
ابراز نگرانی آمریکا از شوک به وجود آمده در بازار نفت

ابراز نگرانی آمریکا از شوک به وجود آمده در بازار نفت

کسب و کار نیوز:ایالات متحده آمریکا بازیگران دولتی را عامل شوک واردشده به بازار نفت معرفی کرد و خواستار حفظ آرامش شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, دولت آمریکا روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) «بازیگران دولتی» را به تحریک بازار و مؤثر بودن در افت تاریخی قیمت جهانی نفت متهم کرد و از سفیر روسیه در ایالات متحده خواست به اهمیت برقراری آرامش در بازار توجه کنند.

قیمت نفت روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) بیشترین میزان سقوط را از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی تجربه کرد، زیرا روسیه و عربستان، با وجود کاهش تقاضای جهانی نفت خام ناشی از گسترش ویروس کرونا، جنگ قیمتی را آغاز کردند.

شایلین هینس، سخنگوی وزارت انرژی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تلاش‌های بازیگران دولتی برای دستکاری و ایجاد شوک در بازارهای نفتی، اهمیت نقش ایالات متحده را به‌عنوان تأمین‌کننده انرژی قابل اعتماد برای شریکان و متحدانش در سراسر جهان مشخص می‌کند.

این وزارتخانه بدون نام بردن از کشوری خاص اعلام کرد که توقف همکاری سه ساله روسیه و عربستان و موافقت نکردن مسکو با پیشنهاد تعمیق کاهش تولید نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را زیر نظر دارد.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) در دیدار با سفیر روسیه در آمریکا بر اهمیت بازارهای متوازن و با ثبات انرژی تأکید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات ماه نوامبر است، سعی کرد مطلبی امیدوارکننده درباره افت قیمت نفت مطرح کند.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در توییتی نوشت: «خوشا به حال مصرف‌کنندگان، قیمت بنزین کاهش می‌یابد!»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.