صفحه اصلی / اسلایدر / ۵ راهکار صندوق بین المللی پول برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا
۵ راهکار صندوق بین المللی پول برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا

۵ راهکار صندوق بین المللی پول برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا

کسب و کار نیوز - صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا تامین مالی اضطراری، مهار فاجعه و بازگرداندن اعتماد، افزایش برنامه‌های وام‌دهی، تنظیم برنامه‌های جدید تامین مالی وتوسعه ظرفیت را پیشنهاد داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبکه خبری ایبنا، صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا تامین مالی اضطراری، مهار فاجعه و بازگرداندن اعتماد، افزایش برنامه‌های وام‌دهی، تنظیم برنامه‌های جدید تامین مالی وتوسعه ظرفیت را پیشنهاد داده است.

تامین مالی اضطراری

اعطای تسهیلات اعتباری فوری و استفاده از سایر ابزارهای تامین مالی فوری جز روش‌های تامین مالی سریع هستند. این تسهیلات می‌تواند خیلی سریع پرداخت شود تا به کشورهای عضو جهت اتخاذ سیاست‌ها و انجام اقداماتی برای رسیدگی به شرایط اضطراری مانند شیوع ویروس کرونا کمک کند. در سال ۲۰۱۶، صندوق بین‌المللی پول از ابزارهای تامین مالی سریع برای کمک به کشور اکوادور بعد از تجربه یکی از بزرگترین زمین لرزهاهای جهان استفاده کرد.

مهار فاجعه و بازگرداندن اعتماد

صندوق بین‌المللی پول قادر است کمک هزینه‌هایی را برای تسویه بدهی کشورهای فقیر و آسیب پذیر جهت مدیریت فاجعه و آسیب وارده بر سلامت عمومی ارائه کند.

افزایش برنامه‌های وام‌دهی موجود

صندوق بین‌المللی پول می‌تواند محدود برنامه‌های فعلی خود را برای برآورده ساختن نیازهای فوری و جدید ناشی از ویروس کرونا، گسترش دهد. صندوق بین‌المللی پول نخستین موسسه مالی بین المللی بود که در سال ۲۰۱۴ برای کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون بودجه مازادی را جهت مبارزه با شیوع ابولا تامین کرد.

تنظیم برنامه‌های جدید تامین مالی

صندوق بین‌المللی پول همچنین قادر است از طریق تنظیم برنامه‌‎های جدید تامین مالی و در قالب استاندارد موجود، از کشورها حمایت کند.

توسعه ظرفیت

با توجه به لزوم تغییر مسیر منابع عمومی، صندوق بین‌المللی پول با کشورهای عضو متاثر شده از این ویروس از نزدیک در ارتباط خواهد بود و در موارد لازم در زمینه فعالیت‌های آموزشی و ارائه کمک‌های فنی، همکاری خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.